Intersindical Valenciana participa a l’Argentina en una trobada per analitzar la situació de la indústria de l’automoció

Paco González es reuneix amb els responsables d’SMATA, el major sindicat del sector

02 / 06 / 2024 | Intersindical

Paco González, portaveu del metall i membre del Secretariat Nacional d’Intersindical Valenciana, ha aprofitat l’estada a l’Argentina durant el congrés de la UISMM per reunir-se amb el secretari general d’SMATA, Ricardo Pignanelli, i gran part de la comissió executiva del sindicat. En aquesta trobada, en el qual també van participar responsables d’altres tres sindicats de l’Estat espanyol (CIG, CUT i LAB ), van debatre sobre la situació actual de la indústria en els dos estats.

Una vegada més, es constata que, per molts quilòmetres que ens separen, els problemes i amenaces per a la classe obrera són pràcticament idèntics. El company Pignanelli estima que la caiguda de la producció per a enguany serà de quasi un 50%, en passar de 600.000 cotxes fabricats en el 2023 a uns 330.000. Les reduccions de plantilla, segons va comentar Pignanelli, s’estan duent a terme amb jubilacions anticipades i baixes voluntàries. Assegura també que, de les sis plantes que fabriquen a l’Argentina,Toyota i Ford són les que millor situació viuen actualment. Ford, en concret, ara mateix fabrica la pick-up Ranger i, en breu produirà un altre model de gran grandària. GM, en la seua planta de Santa Fe, fabrica la Chevrolet Tracker. Mercedes-Benz, a Buenos Aires, l’Sprinter. Renault-Nissan, en la planta de Còrdova, la Kangoo, Sandero, Logan, Alaskan i Frontier. Stellantis fabrica el Fiat Cronos a Còrdova i, a Buenos Aires, el Peugeot 208, la Patner i la Berlingo.

La trobada sindical va concloure amb un enfrontiment de les relacions que va remarcar la importància de la unitat i la solidaritat obrera. Intersindical Valenciana va traslladar-los tot i el suport i la solidaritat en la lluita que, el conjunt del sindicalisme argentí, està duent a terme contra les terribles mesures de retallades del govern feixista de Milei. Retallades que han multiplicat la pobresa i la desesperació entre el poble argentí.

Hui i sempre, visca la solidaritat entre els pobles!

Visca la lluita de la classe treballadora!