Intersindical Valenciana reclama polítiques socials a les noves corporacions municipals

Intersindical Valenciana valora positivament el canvi que s’ha produït en les administracions locals valencianes. Per al Sindicat, la constitució de noves majories d’esquerres i valencianistes als molts ajuntaments valencians suposa un gir important en les polítiques practicades als darrers anys. Unes polítiques allunyades dels interessos de la ciutadania per afavorir interessos privats i dels grups de pressió privats.

15 / 06 / 2015 | Adel Francés

Ara, després dels resultats electorals del 24M ens trobem amb majories d’esquerres, valencianistes i de les candidatures d’unitat popular que estam compromeses en el canvi de polítiques i de la manera de fer política fet que Intersindical Valenciana valora positivament.

Per al Sindicat, aquesta nova realitat política s’ha de concretar en l’establiment de mecanismes de participació real de la ciutadania en la presa de decisions, com ara: model de ciutat, pressupostos participatius, carta de ciutadania…
A més, des del Sindicat es considera que cal canviar la llei de racionalització i sostenibilitat de la Administració Local que vulnera l’autonomia municipal i que atempta contra els interessos de les veïnes i veïns i contra les polítiques socials que es poden i s’han de fer des dels ajuntaments. En eixe sentit, des de la Intersindical Valenciana s’aposta per que des de les corporacions municipals s’impulsen les polítiques socials en tots els àmbits per avançar en la lluita contra les desigualtats socials i afavorir la cohesió social.
També es reclama un paper destacat en l’àmbit de les polítiques d’igualtat de gènere i de la prevenció i ajuda a les dones contra la violència masclista. La recent reforma de l’Administració local ha suposat una clara involució en la tasca de les corporacions locals en aquests àmbits. Una tasca que cal intensificar amb la destinació dels recursos necessaris per fer una realitat la lluita contra la violència de gènere i l’avanç real en les polítiques d’igualtat.
Finalment, des de la Intersindical Valenciana es reclama que els nous regidors i regidores que impulsen la negociació col·lectiva en matèria laboral i acaben amb els “privilegis” que determinats sindicats han tingut en els darrers anys. A més, també considera que les corporacions locals han de tindre un paper important en les polítiques d’ocupació per combatre la elevada taxa d’atur que tenen molts municipis valencians.