Drets laborals

Intersindical Valenciana recolza la vaga del metall de Cadis

El Sindicat vol fer públic el seu suport a la vaga desenvolupada a les drassanes gaditanes.

22 / 11 / 2021 | Intersindical

Aquesta vaga es desenvolupa en una de les províncies amb més atur d’Andalusia i de l’estat i representa la lluita per acabar amb la precarietat i la pobresa per part de les seves treballadores i treballadors. Milers i milers de famílies viuen pendents de la negociació que s’està portant entre la FEMCA i els sindicats.

Les patronals de les empreses subsidiàries de Navantia tornen a atacar els seus treballadors en intentar imposar un nou conveni que empitjora l’anterior i deixa en una situació de vulnerabilitat, incertesa i precarietat el conjunt de treballadors i treballadores. Una baixada de sou, pèrdua de complements, tancaments i incompliments segueixen sent una mostra del que la patronal entén com una millora per a l’empresa. Lògicament, un atac tan greu i descarnat en un moment especialment vulnerable per a l’economia, suposaria un cop dur per a les famílies treballadores gaditanes que han exigit donar una resposta d’acord i igualment contundent.

Ni les patronals ni les administracions públiques no han tingut la voluntat o capacitat per corregir dècades de desmantellament d’indústries, llocs de treball i el teixit productiu gadità. Però ara, com altres vegades al llarg de la història, la classe treballadora andalusa surt al carrer a reivindicar els seus drets amb l’arma més eficaç amb què comptem: la vaga obrera

Tot i els intents dels principals mitjans de comunicació per reposicionar el conjunt de la societat en contra de la vaga amb barroeres manipulacions i defensar descarada i acríticament les patronals del sector, la vaga s’està desenvolupant amb un èxit de seguiment excel·lent i el col·lectiu de treballadors està informat, conscienciat i decidit a continuar lluitant. Els nostres companys i companyes de les empreses auxiliars, que més pateixen les condicions precàries i els freqüents incompliments de conveni, no estan disposats a deixar que un altre atac als seus drets i condicions de vida es materialitze.

Lamentablement, les patronals i el govern semblen poc disposats a no atendre unes demandes laborals justes per les bones. La pèrdua de poder adquisitiu, els incompliments freqüents dels convenis i el propi futur del treball a la Badia de Cadis són les qüestions que cal solucionar i si la patronal, d’una manera irresponsable i mesquina, no està disposada a aconseguir que hi haja solucions reals, el col·lectiu en vaga s’encarregarà d’enviar el missatge adequat. Tampoc no estan deixant més remei.

Volem enviar la nostra solidaritat, afecte i respecte per la lluita que s’està desenvolupant, una lluita que apuntala l’esperança per a la nostra classe social i que marca el camí de més mobilitzacions que en el marc de la postcrisi del 2008 i de l’escenari de sortida de la pandèmia, seran més necessàries que mai. Ës per això que enviem una salutació especial i solidària a les nostres companyes i companys de la Confluència Sindical de la Badia de Cadis,

Des d’Intersindical Valenciana, saludem els nostres sindicats amics de la Confluència Sindical de la Badia de Cadis, que torna a estar a l’altura dels esdeveniments i segueix mostrant el camí de lluita per continuar protegint i potenciant els drets de la classe obrera, i ens fem partícips del lema que cridem units i unides en totes les mobilitzacions.