Ja està disponible el primer butlletí informatiu de SESAME RESIST

27 / 05 / 2026 | Germán Nando Rosales

Ja es pot consultar el primer butlletí informatiu del projecte europeu SESAME RESIST – Schoolwide Positive Behavior Support for Resilience Against Extremism, una iniciativa Erasmus+ de la qual forma part l’Escola Sindical de Formació Melchor Botella – ESFMB.

El projecte té com a objectiu ajudar els centres educatius a construir entorns més segurs, inclusius i resilients, donant resposta a alguns dels grans reptes actuals de l’àmbit educatiu: el benestar emocional de l’alumnat, la prevenció de la radicalització i l’extremisme, la inclusió, el pensament crític i la promoció dels valors democràtics.

En aquesta primera edició es presenten els objectius principals del projecte, les entitats que formen part del consorci europeu i les pròximes accions previstes en el marc del projecte.
SESAME RESIST treballa des d’un enfocament preventiu, amb ferramentes pràctiques per a docents, activitats per a l’alumnat i recursos digitals pensats per a reforçar la convivència, la participació i el sentiment de pertinença dins de les comunitats escolars.

L’ESFMB aporta la seua experiència en formació del professorat, educació inclusiva, projectes europeus i accions de difusió amb centres educatius i professionals de l’educació.
El projecte va començar oficialment el desembre de 2025 i va celebrar la seua primera reunió transnacional els dies 26 i 27 de març de 2026 a Wuppertal, Alemanya. En aquesta trobada, les entitats educatives participants, van definir objectius comuns, responsabilitats i els pròxims passos per a posar en marxa les activitats previstes.

Durant els pròxims mesos, SESAME RESIST avançarà amb activitats de recerca en centres educatius, la participació activa del professorat i de les escoles, la creació d’un MOOC de formació docent i el desenvolupament d’un Digital Hub amb recursos innovadors per a donar suport a les comunitats escolars.

A més, el projecte preveu implicar més de 1.500 estudiants a Europa, amb l’objectiu de promoure el benestar, la consciència social, la participació i la resiliència.
Les persones interessades poden consultar el document complet i seguir els canals oficials del projecte ACÍ!




Deixa un comentari






  • Aquesta és l'opinió personal de les i dels internautes, no d’Intersindical Valenciana.
  • No està permés fer comentaris o manifestacions que atempten contra el dret a la llibertat d'expressió legalment establit ni que siguen contraris a l'honor, intimitat o dignitat de les persones o organismes.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incompleixen el punt anterior o que tracten qüestions alienes a la temàtica dels articles.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
  • No és acceptable la publicitat i serà tractada com a "spam" o correu no desitjat.
  • Està prohibit l'ús de noms o identitats falses. Cas que es detecte aquesta situatió, el comentari serà esborrat. Així mateix, està prohibit incloure en els missatges o comentaris dades de caràcter personal o qualsevol altra informació que revele la identitat de les persones físiques o jurídiques, especialment relatives a menors d'edat.