Eleccions sindicals

Juntes som l’alternativa

Eleccions sindicals sanitat

06 / 05 / 2014 | Intersindical

El proper dia 4 de juny tindran lloc les eleccions sindicals a la sanitat pública valenciana. El Sindicat està present en algunes àrees de salut des de fa anys. Ara, davant de la situació de retallades, privatitzacions i externalitzacions és important que la nostra presència augmente i que s’estenga al màxim nombre d’àrees de salut per fer front a aquestes actuacions. Som una organització jove en el sector de la sanitat però tenim una trajectòria ben valorada pel personal del sector per la nostra defensa ferma de la sanitat pública i de les seues condicions de treball.

En aquest context, les organitzacions INTERSINDICAL SALUT – INTERSINDICAL VALENCIANA i SIMAP, Sindicat de Metges d’Assistència Pública, hem arribat a un acord per participar conjuntament a les eleccions sindicals de juny de 2014. També ho hem fet el sindicat de tècnics superiors sanitaris FESITESS.

En un moment de crisi, de retrocés dels drets socials i laborals, cada vegada més s’escolta la demanda de la necessitat d’unir esforços entre tots els col•lectius actius, per fer front a l’agressió d’una majoria absoluta i de les seues pràctiques abusives i dictatorials. Aquesta mateixa exigència es produeix a l’àmbit laboral sanitari, però, malauradament, es troba davant el corporativisme del sindicalisme majoritari, que és absolutament incapaç de prescindir dels seus interessos institucionals, per donar suport a una acció general unitària que defense els interessos generals.

Davant aquesta situació, INTERSINDICAL SALUT i SIMAP ofereixen una imatge d’unitat, de renuncia als seus interessos particulars, de generositat i de voluntat per lluitar pels drets del personal estatutari, sent capaços de sumar esforços i de consensuar voluntats. Fruit d’aquest tarannà, ha estat el naixement del sindicat SIMAP-INTERSINDICAL SALUT-Iv, integrat en Intersindical Valenciana.

Aquesta unitat ens confereix, davant els treballadors i treballadores de la sanitat, la percepció d’opció sindical alternativa real, ja que amb la unió podem aspirar a superar la barrera, poc democràtica, del 10% dels vots i obtenir representació en la Mesa Sectorial; a més d’adquirir el suficient pes específic com per intervenir amb autoritat davant les instàncies de l’administració, de la resta de sindicats i per participar als àmbits de decisió.

En un escenari laboral i sindical de concertació, hem d’incidir en la necessitat de construir, des del sindicalisme reivindicatiu i independent, una alternativa sindical sòlida que faça de contrapunt al sindicalisme burocratitzat i acomodat que, avui per avui, representen les grans organitzacions sindicals. Ara per ara, sols Intersindical Salut i SIMAP, per la seua entitat i per la coincidència de discurs sindical i ideològic, són les úniques organitzacions que poden encapçalar aquesta iniciativa amb garanties d’èxit.

Un nou escenari que ens permetria, sense cap dubte, trencar la situació de concertació que es viu a la Mesa Sectorial i als centres de treball. Parlem, en definitiva, de canvi; de canvi en l’espectre sindical i la seua atonia, de canvi en les relacions amb l’administració introduint l’element reivindicatiu i de canvi en el marc de relacions laborals del personal estatutari, un canvi que no signifique una renúncia als nostres drets, sinó de conservació i millora d’aquests.

L’acord electoral INTERSINDICAL SALUT-SIMAP, al que s’ha sumat FESITESS, és, en definitiva, un gran projecte amb un gran futur. Cert és que la negociació del pacte significa renúncies, cert és que sorgiran conflictes, però no és menys cert que la generositat, la capacitat de consens demostrada i la ferma convicció, que tenim que aquest acord és fonamental pel futur de les nostres organitzacions, de la sanitat pública i del seu personal facilitaran la tasca. Tots aquests aspectes contribuiran, doncs, a la consecució dels nostres objectius i a la superació de qualsevol dificultat. Juntes som l’alternativa.