Drets laborals

La consellera Bravo cedeix davant la pressió d’Intersindical

16 / 04 / 2021 | Intersindical

Després d’un exhaustiu -i rigorós- treball de recerca i detecció dels més de 2800 llocs de treball sense ocupant entre el Personal al Servei de l’Administració del Consell i de mesos de mobilització continuada amb diverses concentracions, pressió en xarxes socials i difusió als medis de comunicació, STAS-Intersindical Valenciana aconsegueix agilitzar la cobertura de vacants en la Generalitat.

Aquesta campanya, l’objectiu de la qual era millorar les condicions laborals de les treballadores i treballadors públics i, a més, contribuir a la millora dels serveis que presten a la ciutadania, ha aconseguit arrancar l’acord d’avui, 15 d’abril, del consell, per a agilitzar la cobertura de 1524 llocs vacants en 2021 per a gestió administrativa i atenció en serveis públics essencials.

Tot i estar satisfets per aquest acord, cal dir que el considerem del tot insuficient, puix en limitar-se a poc més del 50% dels llocs vacants tan sols serveix per a pal·liar un dèficit absolutament injustificable. I això, sense comptar amb la necessitat urgent de personal per a gestionar els programes vinculats als fons de recuperació.

Com que cap d’aquests llocs de treball està creat i dotat pressupostàriament per previsió, o per generositat, sinó per pura necessitat, mantenir-los vacants constitueix una mostra fefaent de negligència per part de qui té com a responsabilitat prioritària garantir els serveis públics essencials de la ciutadania valenciana.

És per això que Intersindical Valenciana, fermament compromesa en la millora dels serveis públics i les condicions de treball del personal que els ha de garantir, continuarà la campanya de mobilitzacions, enquadrada en la reivindicació de “més personal per gestionar el personal”, amb concentracions davant les conselleries d’educació, funció pública i hisenda els propers dies 21, 27 d’abril i 5 de maig.