Intersindical Salut denuncia la paràlisi de la Conselleria en el procés d’estabilització del personal i que en 2025 no s’hagen convocat encara meses de negociació.
Des que es va publicar l’oferta d’ocupació pública en el llunyà exercici de 2017-2018, tots esperàvem que, en algun punt, les promeses d’estabilitat laboral es feren realitat. Però aquí estem, any 2025, i la casa sense granar… en lloc de fer passos cap a l’estabilització, aquesta Conselleria ha convertit l’espera en un esport de resistència.
La Conselleria està dilatant i endarrerint els llistats definitius, els actes únics, les preses de possessió i un llarg etcètera que ha deixat els candidats preguntant-se si, en comptes d’accedir a un lloc de treball públic, rebran una medalla per “espera infinita”.
Al pas que anem, l’únic que els professionals sanitaris estabilitzaran és la seua frustració esperant el seu torn en un procés que sembla haver-se estancat el 2019. Si continuen esperant en lloc de ser funcionaris seran part del patrimoni històric.
I, per si no en tinguérem prou, davant del mutisme absolut per part d’aquesta Conselleria i la manca de meses d’informació i negociació amb els sindicats ens trobem davant del dubte de no saber si oferiran totes les places que comprenen els processos d’estabilització (concurs mèrits Llei 20/20-21 i concursos mèrits D213/2023) i concurs oposició.
Perquè, és clar, per què oferir totes les places convocades quan podem deixar-ne un bon nombre “en reserva” per al següent concurs de mèrits D213/2023 que segurament serà el 2030 per la lentitud de les resolucions?
Amb tot allò exposat fins ara i amb tots els dubtes i preocupacions rebuts per part dels nostres professionals plantegem les següents reflexions:
Podrem prendre possessió de les nostres places abans o després de l’estiu?
Si fos abans d’estiu és conscient aquesta Conselleria de les repercussions que podria ocasionar el desmantellar departaments ja que la taxa d’interinitat és molt alta i per extensió la mobilització del personal sanitari també, quedant sales d’hospital i centres d’Atenció Primària amb personal expert però que s’ha d’adaptar al nou lloc de treball, amb vacances per gaudir amb la dificultat de poder conciliar vida familiar i laboral, incrementant-se l’estrès que aquesta situació produeix, quan es podria resoldre de manera paulatina
A aquesta Conselleria li ha donat per jugar a conillets i amagar amb l’ocultació d’explicacions clarificadores i transparents i per a mantindre el personal de Conselleria de Sanitat en suspens fins al final dels temps, ja que des del 20 de desembre del 2024 no s’ha convocat cap mesa de negociació amb tots els fronts que segueixen oberts i sense resoldre’s, com per exemple, la implantació de la jornada de 35 hores sanitàries i la reconversió de les 209 places d’auxiliar administratiu a administratiu, estatutarització del personal de salut pública
La resposta la tindran en una nova temporada de La Història Interminable 2?