Marxes 22-M

Les Marxes de la Dignitat convoquen mobilitzacions en més del 95% dels territoris de l’estat

20 / 10 / 2015 | Intersindical

La Jornada de Mobilització General convocada per les Marxes de la Dignitat per al proper dijous 22 d’octubre està sent, segons el parer de l’organització, un èxit en la convocatòria de les mobilitzacions, en aquest sentit, la convocatòria de manifestacions abasta a més del 95% del territori de l’estat, a més dels centenars d’accions preparades per a la jornada en protesta per la situació d’extrema gravetat que pateix la majoria social i la classe treballadora fruit de les polítiques de la Troika.

Amb les reivindicacions de Pa, Treball, Sostre i Dignitat, No al pagament del deute les Marxes de la Dignitat tornen als carrers camí cap a la Vaga General, perquè consideren que tot segueix igual, no hi ha recuperació per a la majoria social i les classes populars i, s’està empobrint a la població en benefici d’una minoria privilegiada tal com han demostrat les dades sobre pobresa i precarietat social i laboral que hem conegut en els darrers dies.

Perquè canvie la situació des del moviment del 22M reivindiquen: No al pagament del deute, il·legal, il·legítima i odiosa. No a l’Europa del Capital; Per la feina i el salari digne, ocupació estable. Recuperem els drets -socials i laborals- robats a la classe treballadora; Contra la precarització laboral i social, no a les reformes laborals; Pel dret a la renda bàsica; Defensa dels serveis 100% públics per a tots i totes (educació, sanitat, serveis bàsics, etc.); Pel dret a decidir de les persones, els pobles i les nacions de l’estat en els aspectes que afecten a la seva vida i futur; Per la defensa dels drets de la dona i la lluita contra la violència de gènere; Per un futur digne per a la joventut que no l’obligue a l’exili o la migració; Contra la repressió. Derogació de les lleis repressives i absolució i llibertat dels represaliats per motius polítics; No als tractats entre governs i transnacionals contra els drets socials. No al TTIP; Pel dret a l’habitatge. Per la garantia dels serveis bàsics de llum, aigua i gas; No a l’OTAN; Drets per a totes, cap ésser humans és il·legal; Pels drets ambientals, No al fracking !; Per la gestió democràtica i participada de les nostres vides, contra la corrupció del sistema.

Les Marxes consideren que la mobilització és l’instrument més potent que té la societat per poder transformar les coses, per això, per al dia 22 d’octubre s’han convocat més de 32 mobilitzacions descentralitzades a totes la comunitats autònomes i nacionalitats que abasten a més del 95% del territori.
Les mobilitzacions que es realitzaran el dia 22 són: a la Comunitat de Madrid a les 19 hores sortida de la Puerta del Sol. Andalusia: Almeria 19 hores a Porta Purchena, Cadis, a les 19 hores en Sindicats, Còrdova a les 19 hores en Porta Gallecs, Granada a les 19 hores a Triunfo, Huelva a les 18 hores a la plaça de la Mercè, Jaén a les 19 hores en Universitat, Jerez a les 19 hores a la plaça de l’Arenal, Màlaga a les 19 hores a la Plaça de les Estació i Sevilla a les 19 hores a la plaça d’Armes.

Aragó: Saragossa a les 19 hores a Plaça Sasera. Extremadura: Badajoz a les 18 hores a la plaça de Huelva. Euskadi: Bilbo a les 19 hores a Unamuno Emparantza, Donostia a les 19 hores a Boulevard, Gazteiz a les 19 hores a Torre Sra Otxanda. Navarra: Pamplona-Iruñea a les 19 hores a Merindades. Astúries: Oviedo 16:30 Plaça de l’Ajuntament.
Castella-la Manxa: Albacete a les 19 hores Plaça de l’Altozano, Ciudad Real a les 19:30 hores a la plaça Major, Talavera a les 19:30 hores a la plaça Trinitat, Toledo 19 hores a Passeig de Sisetudo. Castella Lleó: Salamanca a les 18 hores a Plaça Anaya, Palència a les 19 hores en Estàtua de la Dona, Valladolid a les 19 hores Plaça Daurada. Múrcia: Águilas a les 12:30 hores a Plaça Glorieta, Cartagena a les 10:30 hores a Plaça Espanya, Yecla a les 20 hores a Plaça Ajuntament, Múrcia a les 19 hora Plaça Fuensanta.

País València: Alacant 19:30 hores en Escales Jorge Juan, València a les 19 hores a Plaça Sant Agustí. Castelló 19:30 hores plaça de la Pau.

El dia 23 d’octubre es realitzaran mobilitzacions en: Astúries a les 19 hores a Ajuntament / Plaça de l’Escandalera coincidint amb els Premis Príncep d’Astúries. Canàries: Fuerteventura a les 19:30 hores a la plaça de l’Església.

El dia 24 d’octubre es realitzen manifestacions a: Galiza: Santiago a les 12 hores a la Plaça de l’Obradoiro. Catalunya: Barcelona a les 18 hores a la Plaça de Catalunya.