Desenes de persones ferides, entre elles una que sostenia la pancarta d’Intersindical Valenciana enfront del Roig Arena, i detencions al sindicat d’estudiants.
Reprimir per la força el dret a manifestar-se en un context de vaga general és més propi de les dictadures, com la que visqué aquest país en temps passats, que de les democràcies.
La vaga general, convocada per diferents sindicats, acabà amb un balanç repressiu inacceptable en una societat democràtica. Reprimir per la força el dret a manifestar-se en un context de vaga general és més propi de les dictadures, com la que visqué aquest país en temps passats, que de les democràcies.
El matí començà amb un desmesurat control policial dels piquets informatius. El pitjor esdevingué a la vesprada. Les concentracions foren encapsulades amb un cordó policial que no deixava ni mig metre de distància amb les persones que es manifestaven, com si exercir el dret democràtic de manifestar-se fora un perill públic.
La manifestació fou pacífica en tot moment i no es van llançar objectes ni es va agredir a cap policia. En canvi, la policia espentava i colpejava a les persones que es manifestaven, repetidament. Un dels colps va anar a parar a la pancarta d’Intersindical Valenciana ferint una companya. Altres companyes d’altres sindicats també foren víctimes de lesions perpetrades per la policia. En els, aldarulls, provocats per la policia, es produïren dos detencions de dos companys del Sindicat d’Estudiants que també eren convocants de la vaga d’estudiants.
El BDS, que forma part del moviment de solidaritat amb Palestina que convocà l’acció al Roig Arena juntament amb els sindicats, té comptabilitzades desenes de persones ferides.
Intersindical Valenciana denuncia la repressió policial sobre el sindicalisme i el moviment de solidaritat amb Palestina i no descarta emprendre accions legals pels greus fets que succeïren en el marc d’una vaga general contra la llibertat d’expressió, contra el dret de manifestació i contra les llibertats sindicals. Aquests drets i llibertats formen part de la part dogmàtica del nostre ordenament jurídic. Els colps de porra d’ahir són colps de porra a la democràcia i a l’estat de dret.