title

El projecte coeducart, de l’STEPV-Dones, rep el premi d’igualtat de la Universitat d’Alacant

Representants de l’Àrea d’STEPV-Dones van arreplegar el premi col·lectiu d’igualtat de la Universitat d’Alacant, en la dotzena edició, pel treball dut a terme en el projecte Coeducart.

Imatge de l'entrega del premi el passat 11 de març
27 / 03 / 2024

El lliurament del guardó, de mans de la rectora Amparo Navarro, va tindre lloc el passat 11 de març en la sala d’actes de la UA.

Coeducart va nàixer, ara fa huit anys, d’un grup de dones d’STEPV amb la intenció de promoure la igualtat, sobretot tenint com a referent el futur professorat que eixirà de les facultats. Es tracta d’una mostra artística que ha permés visibilitzar la importància d’una educació en valors que fomente el respecte, la tolerància i el diàleg com a eines fonamentals per a construir una societat més justa i igualitària.

En arreplegar el premi, Mari Carmen Gil (STEPV-Dones) manifestà que «aquest reconeixement no hauria sigut possible sense l’aportació i el treball realitzat en els centres educatius d’Alacant, on es va iniciar, i també de Castelló i València, que s’hi van sumar després». Gil recordà que l’origen de la iniciativa va partir del «convenciment que els centres educatius han de ser exemple d’igualtat, tolerància, respecte, equitat i inclusió».

En l’apartat individual, el premi d’aquesta edició s’ha atorgat a Elena Simón Rodríguez, cofundadora, el 1980, del Feminari d’Alacant. Simón és tot un referent de la pedagogia i el feminisme arreu de l’Estat.