title

Intersindical Salut i la resta de sindicats planten cara a les retallades del PP en la sanitat Valenciana

En març es va acordar un calendari conjunt de mobilitzacions contra la gestió de Marciano Gómez

La gestió del conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha posat en peu de guerra als representants sindicals de les treballadores i treballadors de la Sanitat Valenciana.

Imatge de la concentració al Palau de la Generalitat el passat 6 de març
27 / 03 / 2024

Des d’Intersindical Salut es considera que és una reedició dels anys foscos dels anteriors governs del PP. El Sindicat no està d’acord amb les maneres autoritàries que evidencien els nous gestors de la Conselleria. Un exemple el tenim en l’aprovació, el passat mes de febrer, del Decret llei 2/2024 de mesures extraordinàries per a garantir l’assistència sanitària integral.

La Conselleria el va imposar de manera unilateral saltant-se tots els principis bàsics de negociació amb els representants legítims de les treballadores i treballadors. El conegut com a decret de les «macroàrees» comporta una pèrdua de la qualitat assistencial a les persones usuàries i empitjora les condicions de treball del personal, ja que implica la mobilitat forçosa del personal entre centres sense garantir la cobertura de l’atenció en el centre d’origen, ni la continuïtat de les cures en les zones de difícil cobertura.

Com a resposta, el 5 de març tots els sindicats de la mesa sectorial, tret de CEMSAE i CSIF, es van concentrar davant del Palau de la Generalitat per demanar-ne la retirada. Intersindical Salut considera que atempta contra els drets de les treballadores i treballadors, posa en joc la conciliació de la vida familiar i laboral, i, a més, obri la possibilitat a la fuga de professionals a unes altres comunitats autònomes amb millors condicions laborals. El Sindicat considera que el problema de fons està en la falta de creació de places estructurals en les diferents categories laborals.

Retallades en la sanitat pública valenciana
Juntament amb aquest decret, hi ha quatre qüestions més que han posat en alerta els sindicats. En primer lloc, la implantació del nou sistema de mòduls de reforç, amb una reducció del pressupost i del temps d’assistència a la ciutadania. S’obri la porta a l’increment de les llistes d’espera. En segon lloc, l’Administració valenciana no ha complit el compromís de les 1000 places d’increment de personal previstes per a l’any passat. La tercera qüestió fa referència al decret que regula la borsa per als grups A1 i A2, que abocarà a contractacions a dit. I, finalment, hi ha la tramposa negociació de la jornada de 35 hores. De nou, el personal sanitari valencià continuarà explotat.

Calendari de mobilitzacions
Com que la situació cada vegada és més insostenible, el passat 15 de març Intersindical Salut, la Federació de Sanitat de CCOO i la Federació de Servis Públics d’UGT van mantindre una reunió. Les tres forces sindicals van suspendre la gestió de Marciano Gómez i van acordar un calendari de mobilitzacions conjuntes. Sota el lema «No a les retallades en la Sanitat Pública», el 23 d’abril davant les portes dels centres sanitaris valencians i el 30 d’abril en la Conselleria. En les pròximes dates continuaran les mobilitzacions: el 7 de maig es tornaran a concentrar davant els centres sanitaris i el 14 de maig portaran les reivindicacions al Palau de la Generalitat.

Cal posar fi a aquestes retallades en la sanitat pública valenciana. Cuidem les persones que ens cuiden.