title

Per la implantació de la jornada laboral de 35 hores

Intersindical Salut reclama que es complisquen els acords signats

Una imatge de la concentració per la jornada de 35 hores del personal de Sanitat
08 / 01 / 2024

Intersindical Salut va liderar les mobilitzacions sindicals perquè la nova Conselleria de Sanitat complisca l’acord signat el 8 de març, que fixava la implantació progressiva de les 35 hores setmanals des del 2023 fins al 2025. El Sindicat va impulsar una concentració conjunta, que va tindre lloc el 27 de novembre a les portes de la conselleria.

La nostra organització no farà un pas arrere en l’acord aconseguit al març, perquè va ser negociat en la Mesa Sectorial de Conselleria entre els representants legítims de les treballadores i treballadors i l’Administració. L’acord, per tant, s’ha de complir sobre la base de la Llei orgànica de llibertat sindical, a més de conculcar l’article 33 del TREBEP.

La Conselleria de Sanitat, per la seua part, ha expressat de viva veu la intenció d’aplicar les 35 hores en 2025. Però, això sí, sense obrir un procés formal de diàleg, sense presentar cap document que permeta analitzar les seues vertaderes intencions i sense garanties de la seua implantació completa en eixa data.

Intersindical Salut defén l’establiment de la jornada de 35 hores, com té la majoria de comunitats autònomes, per a tot el personal, el de torn fix i el de torn rodat, com contempla l’acord signat al març. A més, rebutgem el retard en la seua aplicació.

Aquesta mesura contribuirà al reforç i rejoveniment de les plantilles, a retindre talent, a atraure noves i nous professionals i a afavorir la conciliació personal i familiar. En definitiva, enfortirà el sistema sanitari i millorarà les condicions de treball del personal, fet que, a més, repercutirà en una major qualitat de l’atenció sanitària.

Intersindical exigeix que es respecten els acords signats i insisteix que el conseller no pot decebre les persones treballadores. Cal continuar avançant en drets i no retrocedir a força de retallades.