Educació

L’Organització de Dones de la Confederació Intersindical contra el sexisme en els llibres

Des de l’Organització de Dones de la Confederació Intersindical, portem anys lluitant perquè els llibres de text s’allunyen de l’androcentrisme i del patriarcat i comencen a incloure a les dones i les seues aportacions en tots els camps del coneixement, la cultura, la societat, etc.

25 / 04 / 2016 | Intersindical

Des de la nostra posició de vetlar perquè s’educa en igualtat, denunciem que el currículum educatiu no dóna la visibilitat que correspon a les dones, i seguim insistint en la necessitat de donar el paper que se’ls ha arrabassat a les dones, que no oblidem que són més de la meitat de la població i que han sigut invisibilitzades al llarg de la història per una societat patriarcal que no ha volgut donar-nos l’espai que ens correspon.

Per això, davant la definició que apareix en un llibre de text de l’editorial Santillana, de 2º de l’ESO, confonent la violència de gènere amb la domèstica i comparant les agressions que patim les dones amb les que les dones puguen exercir als homes, volem manifestar que aquesta definició porta a error i a diluir la violència cap a les dones dins d’altres consideracions que gens tenen a veure amb la violència de gènere, generant contradiccions i desinformació entre l’alumnat al que va dirigit aquest material.

En la Llei Orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de Mesures de Protecció Integral contra la Violència de Gènere es clara:  “ La violència de gènere no és un problema que afecte a l’àmbit privat. Al contrari, es manifesta com el símbol més brutal de la desigualtat existent en la nostra societat. Es tracta d’una violència que es dirigeix sobre les dones pel fet mateix de ser-ho, per ser considerades, pels seus agressors, freturosos dels drets mínims de llibertat, respecte i capacitat de decisió”

Aquesta violència té unes connotacions per les quals se li ha de donar un tractament específic perquè :

És una violència que s’exerceix cap a les dones pel fet de ser- ho
      Fa referència a relacions de superioritat dels homes cap a les dones.
      Perpetuen els rols sexistes.
      Acreix les desigualtats entre gèneres.
      Va en contra dels drets i llibertats de les dones.

Noticia a El Diario:

Firma CHANGE: