Educació

El Govern grec destrueix l’ensenyament públic

La política del govern grec està suposant la suspensió i l’acomiadament de milers de professors i professores i una forta retallada en les despeses destinades a l’ensenyament públic

Una imatge de Themis Kotsifakis el passat 22 de juliol
09 / 08 / 2013 | Intersindical

Segons informa OLME, sindicat grec de secundària, “la complicitat criminal del Govern grec i la Troica, amb el consentiment i la complicitat de la ministra d’Educació, estan condemnant a 2.500 docents (entre ells el president de OLME-el sindicat de professors d’ensenyament secundari, Themis Kotsifakis) a la suspensió de 8 mesos amb un 75% del seu sou base, abans del seu acomiadament”. A més, s’està preparant la transferència de 5.000 professors i professores d’ensenyament secundari a l’educació primària i 2.000 de l’administració. A tot això cal sumar el fet que 10.000 docents interins no permanents (a l’ensenyament primari i secundari) ja estan acomiadats i no seran contractats de nou al setembre.

Per altra part, amb la nova llei, el Govern destrueix sectors estratègics de la formació professional grega. Les dades que baralla OLME són que, a setembre, més de 20.000 estudiants estaran a la recerca del seu institut i no trobaran plaça per matricular-se. D’aquesta manera, el Govern aconsegueix que una gran part de l’ensenyament secundari professional es desvie al sector privat.

Per tot açò, des del sindicat OLME es fa una crida a la solidaritat internacional activa per mostrar el suport del moviment sindical internacional, del professorat i del conjunt de la població a la seua lluita contra les polítiques antisocials i neoliberals del govern grec.

Per solidaritzar-vos podeu signar en