Solidaritat internacional

ETUN Palestina denuncia la violència i demana pau, justícia i el compliment del dret internacional

Intersindical Valenciana és membre de la Xarxa Sindical Europea per la Justícia a Palestina (ETUN), juntament amb 38 sindicats europeus

16 / 10 / 2023 | Intersindical

La Xarxa Sindical Europea per la Justícia a Palestina (European Trade Union Network for Justice in Palestine, ETUN Palestine), condemna la violència devastadora a Israel i Gaza dels darrers dies. Ens solidaritzem amb els treballadors d’Israel i Palestina les vides dels quals han estat destrossades per aquests terribles esdeveniments i donem el nostre condol a tots aquells que pateixen la pèrdua de familiars i amics.

Els terribles crims perpetrats contra civils a Israel i el càstig col·lectiu de civils a Gaza són greus violacions del dret internacional. Estan empitjorant la crisi de milions de palestins a Gaza i Cisjordània, agreujant les tensions a la regió i representen un nou retrocés per a les perspectives de pau i la fi de l’ocupació colonial de colons.

Des de fa més de 7 dies, el poble de Gaza està sota el bombardeig israelià més intens contra cases, mercats, escoles i universitats, hospitals i infraestructures. Famílies senceres, de nou, han estat assotades de la faç de la terra. Fins ara, més de 1.400 palestins, la majoria civils, han mort i més de 6.250 han resultat ferits.

Aquest matí, Israel ha ordenat a 1,1 milions de palestins que “evacuin” la meitat nord de la Franja de Gaza ocupada, fet que ha fet que els funcionaris de l’ONU adverteixin d’una catàstrofe imminent i sense precedents.

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha demanat a Israel que cancel·li la seva ordre d’evacuació, dient que obligar els pacients vulnerables a evacuar els hospitals de Gaza suposava una “condemna a mort”.

Ens unim al moviment sindical internacional per instar Hamàs i el govern israelià a respectar el dret internacional i demanem als governs europeus que garanteixin que es respectin els drets humans i dels treballadors i s’apliquen plenament les convencions de les Nacions Unides.

Demanem un alto el foc immediat, la protecció de les Nacions Unides per als palestins a Gaza ara i la concessió d’ajuda humanitària que s’entrega immediatament.

Consulteu ací el web d’ETUN:

El comentari no està disponible a l'entrada d'aquest canal.