{/exp:channel:entries}
Educació

Homenatge a Patrick Choupaut

22 / 04 / 2014 | Intersindical

El passat 17 d’abril, a Rouen (França), es va retre homenatge a Patrick Choupaut, company del sindicat Solidaires, que tenia una relació molt estreta amb la Intersindical Valenciana. A continuació reproduïm el text que ens envia el sindicat SUD Solidaires.

Dijous 17 d’abril, al Crematori de Rouen, es va retre un molt càlid homenatge a Patrick Choupaut, el nostre company de SUD Éducation Haute-Normandie i de la Comissió Internacional de Solidaires, que va morir als 67 anys a causa d’un càncer.

En presència de la seva companya, de les seves filles, d’altres persones properes entre les quals la seva germana que va compartir amb nosaltres un emocionant testimoni de la infància viscuda amb el seu germà, centenars de militants, d’amics i amigues, camarades sindicalistes i vells companys de lluita, van venir a retre homenatge a la seva memòria i la seva lluita.

Després d’haver-li rendit homenatge a Patrick, en nom de la federació dels sindicats SUD Éducation i de la Unió sindical Solidaires, els seus companys del sindicat local, ens van fer el retrat d’un home sempre disposat a fer qualsevol feina, sobretot per imprimir el diari ( sabent que el seu primer ofici va ser ser tipògraf ) i escriure les seves inimitables notes ridiculitzant als poderosos del planeta.

Va ser recordada altra faceta del seu talent: la traducció, sota el nom de “El Viejo”, de nombrosos articles de premsa i comunicats del castellà al francès, en particular els textos del subcomandant Marcos i dels zapatistes, a qui els brindava d’aquesta manera tota la seva solidaritat i que contribuïa fer conèixer.

El mateix havia escrit un assaig polític: Engels et els sauvages ( Engels i els salvatges ). I acabava de fer la traducció de les Memòries de la lluita dels Sense -terra ( de Julián Bastías Rebolledo, “agitador ” xilè ), publicada a la revista Variations.

A l’àmbit internacional, van ser llegits missatges molt emocionants de companys i companyes de llocs com: Argentina, Mèxic, Brasil, de l’Estat espanyol, Alemanya, Algèria, Catalunya, País Basc, Itàlia, Suïssa… on Patrick havia creat llaços al llarg de les seves activitats per la Comissió Internacional de SUD Éducation et de Solidaires.

Tot això acompanyat al ritme de la música llatinoamericana i del jazz que estimava tant, dels quals la Salsa dels morts, que havia triat per ser escoltada en aquest moment, com prenent-li el pèl a aquesta vida que ja no ho volia.

Fins sempre, company,
Fins a la victòria, sempre