{/exp:channel:entries}
Educació

“La decisió és resistir i lluitar”

Aquestes són les paraules de Mario Nogueira, secretari general del sindicat portugués FENPROF, davant dels noves mesures del govern de Passos Coelho que suposen un nou atac a l’educació pública i al professorat.

El Consell Nacional d'STEPV va donar suport a la lluita del professorat portugués
16 / 06 / 2013 | Intersindical

El professorat portugués ha respost davant d’aquestes noves mesures amb la convocatòria de mobilitzacions i vagues: vagues del servei d’avaluacions els dies 7,11,12,13 i 14 de juny; una marxa a Lisboa el 15 de juny i Vaga General de Professorat el 17 de juny.

Les reivindicacions són:
-Contra la mobilitat especial i els acomiadaments.
-En defensa d’horaris de treball adequats y contra l’augment dels horaris a 40 hores.
-Contra les retallades salarials.
-Contra les mesures que pretenen destruir llocs de treball.
-En defensa de l’escola pública i de la resta de funcions socials de l’Estat.

Aquestes mesures s’inserten en les polítiques neoliberals i d’austeritat, que, inspirades en la Troica, s’estan infringint a la ciutadania, a la classe treballadora i a la majoria social, i es tradueixen en el context portuguès en polítiques de retallades als pressupostos d’Educació, addicionals a les ja implementades. Ara per ara, estan suposant l’enduriment de les condicions de treball amb mesures com apartar professorat definitiu, augmentar els acomiadaments del professorat eventual, augmentar el nombre d’hores lectives ... entre altres mesures restrictives ja sofertes o previstes. Totes aquestes polítiques educatives implementades pel govern retallen drets, precaritzen i empobreixen les treballadores i treballadors portugués

STEPV – Intersindical Valenciana ha manifestat el seu suport, de la mateixa manera que ho ha fet la Confederació d’STES, al professorat portugués i al sindicat FENPROF. El Consell Nacional va aprovar, el passat 15 de juny, una resolució de suport per rebutjar els plans del plans del govern portugués i del seu Ministeri d’Educació.