Educació

STEPV amb el professorat del Perú i amb el SUTEP

STEPV-Intersindical Valenciana s’adreça al SUTEP, sindicat del professorat peruà, per manifestar el seu suport a la jornada de lluita.

14 / 06 / 2012 | STEPV

Company René Ramirez, secretari general del SUTEP,
Companys i companyes del SUTEP,
El Sindicat de Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià - Intersindical Valenciana (STEPV-Iv) vol transmetre el seu suport a la jornada d’atur nacional de 24 hores que convoca el SUTEP el proper dijous 14 de juny de 2012.
Una jornada de lluita per a la defensa de l’escola pública, gratuïta, universal amb pressupost adequat i de qualitat per a tothom. Una aturada nacional per reivindicar els drets del professorat peruà, una educació popular i canvis per aconseguir una societat més justa i igualitària.
Sabeu que, ací a l’Estat espanyol i a Europa, estem immersos en una ofensiva neoliberal que està suposant retallades en els nostres drets socials, laborals i econòmics, la reducció de les prestacions socials, la privatització dels serveis públics (sanitat, educació .. .), l’augment de les barreres econòmiques i socials per impedir que les classes treballadores accedisquen a la universitat, la reforma laboral que facilita i abarateix l’acomiadament i tot un seguit de mesures i retallades que afavoreixen els poderosos a costa d’empobrir la classe treballadora i els sectors populars de la població. En definitiva, estem assistint al desmantellament de l’incipient estat del benestar que havíem aconseguit i l’intent de destruir el moviment sindical.
Les polítiques que s’hi estan desenvolupant són les mateixes que heu patit i, en alguns casos, encara estan aplicant, a Amèrica Llatina i al Perú durant molts anys.
Des del nostre sindicat tenim molt clar que per a combatre cal lluitar als centres de treball, als barris de les ciutats, als pobles i al carrer establint aliances entre els moviments populars, els sindicats i els partits polítics que aposten per un gir social, sindical i polític profund que pose fi al sistema que explota i espolia la majoria de la societat.
Companyes i companys, sabem que compartim aquesta lluita per una educació pública i popular per a tothom, i per la millora de les condicions laborals i econòmiques del professorat. Per tot això, volem fer-vos arribar un missatge de solidaritat, de suport, de totes les dones i de tots els homes que formen part del nostre sindicat. Companyes i companys, ànim i força en la lluita per a aconseguir tots els objectius que us heu traçat.
País Valencià, 12 juny 2012