Pensions

22F, Intersindical qualifica d’èxit la mobilització en defensa de les pensions públiques

Intersindical Valenciana, una de les entitats convocants de les mobilitzacions del 22F, qualifica d’èxit les concentracions que s’han fet al llarg del País Valencià per defensar el sistema públic de pensions.

22 / 02 / 2018 | Intersindical

Hi ha hagut concentracions a moltes ciutats valencianes i d’arreu de l’estat contra el decret de revaloració de les pensions, aprovat pel Consell de Ministres, que augmenta les pensions per 2018, un 0,25%, que se situa per sota del cost de la vida per la qual cosa quasi 11 milions de persones pensionistes tornaran a perdre poder adquisitiu segons les previsions de l’IPC per 2018 que està estimada entre el 1,3 a un 1,7%.

La gran participació és una evidència del rebuig de la política del govern de M. Rajoy envers les persones pensionistes i considera immoral que, després de tota una vida laboral, no se’ls tracte correctament i digna sinó que se’ls retalle constament les seues pensions, empobrint-los per augments inferiors al cost de la vida o per l’aprovació de mesures que els afecten directament com el copagament farmacèutic o l’augment dels preus dels serveis essencials com el gas, la llum o l’aigua… que els posen en una situació de precarietat.

L’estat espanyol és un dels estats de la Unió Europea que menys diners destina a les pensions de les seues persones majors. A més, les reformes de les pensions de 2011 -aprovada pel govern de José Luis Rodríguez Zapatero, CCOO, UGT i CEOE- i de 2013 -imposada pel govern de Mariano Rajoy- van suposar un deteriorament dels drets socials i econòmics dels actuals i dels futurs pensionistes. En conseqüència, Intersindical Valenciana reivindica la derogació de les dues reformes de les pensions, especialment de supressió del “factor de sostenibilitat” que suposa una retallada de la quantia de les pensions en funció de criteris mercantilistes i contraris a les treballadores i treballadors.

Intersindical Valenciana treballa per capgirar les polítiques en matèria de pensions que practica el govern espanyol i s’oposa als anuncis que fan departaments, institucions i economistes al servei de bancs i empreses, de reduir-les, més encara, o privatitzar-les.

Les nostres propostes es concreten en: mantindre l’actual sistema de repartiment, les pensions públiques com a dret constitucional, la seua inclusió als Pressupostos Generals de l’Estat, rebaixar l’edat de jubilació als 65 anys, eliminar tota discriminació cap a les dones, revalorització automàtica de les pensions, la recuperació de la pèrdua de poder adquisitiu perdut als darrers anys i, com hem dit, la derogació de les reformes de les pensions.

Intersindical Valenciana exigeix als partits polítics que es promulgue una llei que garantisca unes pensions públiques, dignes i suficients per a totes les persones en acabar la seua vida laboral activa i per garantir les pensions de les futures generacions.

Finalment, des de la Intersindical Valenciana es considera que cal potenciar les mobilitzacions socials i laborals unitàries i massives per obligar el govern espanyol a acceptar les reivindicacions de les persones pensionistes i de les treballadores i treballadors, per la qual cosa fa una crida a les persones pensionistes actuals, també a les futures, a mantindre la tensió, la pressió, la mobilització, als carrers, als centres de treball, sostingudament, de manera ferma, sense concessions, fins aconseguir les nostres reivindicacions i anuncia que en les properes setmanes es convocaran noves mobilitzacions.