Mobilitzacions

5.000 persones en la marxa contra el malbaratament a València

Convocada per Intersindical Valenciana i UGT contra el balafiament dels diners públics coincidint amb la celebració del Gran Premi d’Europa de la Fórmula 1.

Marxa contra el balafiament del 24 de juny, a València.
24 / 06 / 2012 | Intersindical

Demanem la dimissió dels responsables de la situació que travessem, en especial del conseller Vela

Unes 5.000 persones han assistit aquest matí a la 2a Marxa contra el malbaratament dels recursos públics, convocada per Intersindical Valenciana i UGT, i coincidint amb la celebració del gran premi de Fòrmula I que està tenint lloc a la ciutat de València durant aquests dies.
La marxa s’ha celebrat per recorregut previst, és a dir, per l’Avinguda del Port, malgrat els intents de la Delegació del Govern de prohibir aquest recorregut. El sindicats convocants van recórrer aquesta prohibició i la sala del contenciòs secció segona del TSJCV va fallar a favor dels sindicats divendres passat.
A la manifestació també han assistit treballadors i treballadores de l’EMT de València, en lluita per les retallades salarials i del servei públic que ofereixen per part de l’Ajuntament de València. També de RTVV, que estan de vaga, han assistit a la marxa.
El premi de Fòrmula I és una de les mostres més evidents de la política d’aparador i de malbaratament dels diners públics pel govern de la Generalitat Valenciana. Causa un cert estupor contemplar com, en un moment de profunda crisi econòmica que afecta a la majoria de la societat, un govern destina els recursos de les valencianes i valencians a events que no generen ni riquesa ni ocupació i que sols serveixen per enriquir a unes poques persones.
En el País Valencià tenim molts altres exemples d’aquesta política: l’aeroport de Castelló, els sobrecostos de la Ciutat de les Arts i les Ciències de València, la deficient gestió de la Ciutat de la Llum d’Alacant, la visita del Papa a València… o tots els casos de corrupció com Gürtel, Brugal o el desviament de les partides destinades a la cooperació internacional.
I mentrestant, el govern valencià ha decidit, per fer front a la seua mala gestió econòmica, aprovar diversos decrets que suposen una retallada dels nostres drets, dels serveis públics i de les prestacions socials.
Davant d’aquesta situació, nosaltres demanem la dimissió dels responsables de la situació que travessem, en especial del conseller Vela que ha estat un dels màxims responsables dels pressupostos i de l’economia valenciana durant molts anys.
Des dels sindicats convocants, considerem que cal canviar la situació social, laboral i política del país. Nosaltres ens estem oposant a totes aquestes polítiques des de fa molt de temps, més intensament des del passat mes de gener, i continuarem fent-ho mentre continuen les retallades i els plans d’ajustament del govern espanyol i valencià.