Drets laborals
Drets socials
Mobilitzacions

Intersindical Valenciana crida a la classe treballadora a participar en les manifestacions per la dignitat de l’educació pública de dissabte 12 de setembre

Les tres manifestacions eixiran a les 18.00 h d’Alacant, Castelló de la Plana i de València. La d’Alacant de les escales de l’IES Jorge Juan, la de Castelló de la Plaça de les Aules i la de València de la plaça de Sant Agustí.

11 / 09 / 2026 | Intersindical

Perquè una educació pública digna és el que garantix un futur digne per a la classe treballadora.

La lluita continua. El pròxim dissabte en forma de manifestacions que es preveuen massives. Amb la vaga indefinida suspesa, la Plataforma per l’Ensenyament Públic convoca a tota la comunitat educativa a manifestar-se. Des d’Intersindical Valenciana fem extensiva aquesta crida a tota la classe treballadora, perquè una educació pública digna és el que garantix un futur digne per a la classe treballadora.

Les demandes de la vaga continuen vigents. La recuperació del poder adquisitiu perdut és un dret bàsic per a qualsevol treballadora o treballador. En el cas de l’educació és molt important per a retindre talent. Algunes especialitats no tenen especialistes perquè l’empresa privada els paga molt millor que el sector educatiu.

La baixada de ràtios és fonamental per a la qualitat de l’educació. La complexitat de les nostres societats obliga a poder dedicar més temps a cada alumne i això vol dir ràtios més baixes. El darrer informe PISA ens recorda que la baixada ha de ser immediata perquè el nivell del nostre alumnat està caient en picat.

L’atenció a la diversitat és fonamental per a una societat cohesionada i per a una educació de qualitat. Comunitats que havien fet trampa, separant alumnes amb necessitats educatives especials, com Catalunya, concretament eliminant de les proves al 23% de l’alumnat, donen uns resultats per sobre de qualsevol país de l’OCDE.

Les infraestructures educatives requerixen una inversió molt important, problemes d’espai, d’adaptació al canvi climàtic fan que a moltes aules no tinguem les condicions adequades ni per als nostres fills, ni per a les persones que hi treballen.

El projecte social de PP-VOX és privatitzar l’educació. Això és especialment visible en sectors suculents per a fer negoci com és el cas de l’FP, que s’està privatitzant a marxes forçades mentre es degrada el servei públic.

Tot això requerix una resposta social que hem de reprendre aquest dissabte als carrers. Intersindical Valenciana crida a la participació massiva a les manifestacions per tal de revertir aquesta situació d’una vegada per totes.

Fem més gran la marea verda!




Deixa un comentari






  • Aquesta és l'opinió personal de les i dels internautes, no d’Intersindical Valenciana.
  • No està permés fer comentaris o manifestacions que atempten contra el dret a la llibertat d'expressió legalment establit ni que siguen contraris a l'honor, intimitat o dignitat de les persones o organismes.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incompleixen el punt anterior o que tracten qüestions alienes a la temàtica dels articles.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
  • No és acceptable la publicitat i serà tractada com a "spam" o correu no desitjat.
  • Està prohibit l'ús de noms o identitats falses. Cas que es detecte aquesta situatió, el comentari serà esborrat. Així mateix, està prohibit incloure en els missatges o comentaris dades de caràcter personal o qualsevol altra informació que revele la identitat de les persones físiques o jurídiques, especialment relatives a menors d'edat.