1r de maig

Comunicat davant la repressió institucional durant el 1r de maig

Com cada any a Castelló, el 1r de maig havia de ser una jornada reivindicativa pels drets de la classe treballadora. Però el de 2024 quedarà en el record com el dia de la vergonya

02 / 05 / 2024 | Intersindical

Sí, el dia de la vergonya. Perquè l’actuació de la policia (Local i Nacional) enguany es pot qualificar de moltes maneres, entre d’altres, de vergonyosa. Molta vergonya han de sentir avui les persones responsables de l’actuació policial. Perquè no ha sigut un fet sobrevingut per cap acció  o comportament disruptiu de cap manifestant, sinó que s’ha vist des del primer moment que ha estat una actuació premeditada i, sense dubte, orquestrada per part de la gent que està al càrrec de la Policia Local, amb la total connivència i col·laboració de la Policia Nacional. Avui, les forces de l’ordre, han fet el possible per causar el desordre. I ho han aconseguit.

Abans de començar la manifestació (convocada per Intersindical Valenciana, CGT, CNT, COS, La Cosa Nostra, Subversives i Endavant), ja s’han encarregat d’escalfar els ànims demanant la retirada de pals de fusta per dur les banderoles. A partir d’eixe moment, la policia ja ha tingut l’excusa per a carregar al voltant d’una desena de vegades sobre companyes i companys que es manifestaven pacíficament onejant les seues banderes amb pals de fusta. Quin mal podia fer això?

I és que a cap persona se li escapa que es tracta d’una persecució de l’Ajuntament de Castelló (i pel que s’ha vist avui, també de la Subdelegació de Govern) cap als col·lectius antifeixistes i anticapitalistes de les nostres comarques.

Cal dir que, la irresponsabilitat amb que s’ha actuat, ha comportat situacions de tensió i agressivitat per part de la Policia totalment innecessàries. El desconcert entre les manifestants era total. Hi havia persones de totes les edats, fins i tot companyes i companys amb les seues criatures, que han hagut de marxar horroritzades davant de tanta violència.

Tant és així que s’han vist imatges que mai haguérem imaginat en una manifestació del 1r de maig: una mare amb el seu fill en braços que ha hagut de rebre grapes al cap després de ser atropellades durant les càrregues policials, una iaiaflauta per terra que ha hagut de rebre assistència sanitària després de ser envestida en altra de les intervencions lamentables (i innecessàries) de les forces de seguretat, companyes que han rebut porrades, altres que han sigut identificades pel simple fet d’onejar una banderola…

Per tot això, Intersindical Valenciana volem:

- Denunciar enèrgicament l’actuació policial durant la manifestació del 1r de maig de 2024.

- Demanar explicacions i responsabilitats a l’Ajuntament de Castelló i a la Subdelegació del Govern per aquestes actuacions desmesurades.

- Demanar la dimissió, una vegada més, del regidor de Seguretat i Emergències, Antonio Ortolà.

- Exigir disculpes públiques per part de les institucions responsables de que centenars de persones hagen hagut de viure dues hores de malson pel simple fet d’haver exercit el dret a manifestar-se.

- Que l’Ajuntament oferisca dades oficials de les persones que han patit lesions com a conseqüència de les agressions policials.

- Que es retire la denúncia contra el Secretari General de CGT Castelló, ja que no hi havia cap material a la manifestació que poguera alterar l’ordre públic.

De la mateixa manera, des d’Intersindical Valenciana també volem mostrar la nostra tristor per la pèrdua de drets i llibertats que estem vivint últimament a Castelló: des de l’ordenança de l’ajuntament que limita l’ús de les nostres places, fins la repressió viscuda avui a la manifestació del 1r de maig, i passant, com no, per l’episodi de violència feixista extrema que es va viure a La Cosa Nostra durant les festes de la passada Magdalena.

Per acabar, Intersindical Valenciana seguirem eixint al carrer juntament amb altres organitzacions a l’hora de reivindicar drets per a la classe treballadora. L’assetjament que estan rebent algunes organitzacions per part de les institucions, i la difamació que estan patint des de certs sectors, no ens faran apartar-nos d’elles. Al contrari, ens tindran més a prop que mai.

Gràcies a totes les que heu estat avui.

NO ENS PARARAN