1r de maig

“No ens pararan”

Intersindical Valenciana crida a la participació en les manifestacions:
ALACANT IES Jorge Juan 11:00
ELX Pl. Barcelona 11:00
CASTELLÓ Pl. Independència 12:30
VALÈNCIA Pl. Sant Agustí 11:30
VINARÒS Pl. Ajuntament 11:30

29 / 04 / 2024 | Intersindical

Ara fa un any que la bèstia es va despertar. El malson, tristament, s’ha fet realitat. La ultradreta ha arribat a les institucions valencianes. I, sense cap dissimulació, han començat a eliminar bona part dels guanys aconseguits per la classe treballadora en les dos legislatures anteriors. Ja han esmolat les tisores per a retallar els pressuposts i aprimar uns serveis públics que estaven necessitats de més i millors inversions. No és cap sorpresa perquè ja els coneixem. Cada vegada que la dreta arriba al poder sabem quines són les seues prioritats: les del capital i la patronal.

Ens esperen temps complicats. Però no tenim por. No ens faran claudicar. No cedirem ni un sol mil·límetre en la defensa dels nostres drets com a classe treballadora i com a poble. Per les venes ens circula la sang de moltes generacions prèvies que, literalment, es van deixar la pell perquè poguérem gaudir d’una vida millor. És hora de plantar-nos, d’agafar-nos les mans, d’alçar els punys i de caminar junts per fer front a tot el que vinga.
Des de la Intersindical Valenciana exigim condicions laborals dignes. Amb salaris adequats per a afrontar el cost de vida actual i uns horaris que permeten la conciliació professional, personal i familiar. Reclamem que s’acabe la bretxa de gènere, perquè no és just que hui dia les dones encara cobrem, aproximadament, un 20% menys que els nostres companys. Ara, més que mai, davant els intents negacionistes de la ultradreta, cal reforçar les reivindicacions feministes.

Demanem pensions dignes, justes i públiques. No hem de fer cas dels cants de sirena que parlen de les bondats dels plans de pensions privats. Només beneficien les entitats bancàries i aquells sectors de la població que poden permetre’s el luxe d’estalviar sense que això els supose una càrrega en el pressupost familiar. En eixe sentit, és fonamental comptar amb un sector públic fort. No podem deixar les polítiques assistencials en mans privades, perquè la prioritat mai no seran les persones, sinó guanyar diners.

El Sindicat també està compromés amb un model productiu més sostenible. Tots els indicadors científics evidencien que el canvi climàtic és imparable; estem ja, de fet, en una emergència climàtica. Cal apostar per polítiques mediambientals efectives i per models energètics que no hipotequen el futur de les pròximes generacions. Només tenim un planeta i tenim l’obligació de cuidar-lo.

D’altra banda, ens preocupa molt el context internacional actual. Per eixe motiu, exigim a tots els dirigents mundials que treballen per la construcció d’un món lliure, més just i sense guerres. Ja n’hi ha prou de plegar-se als interessos de la indústria armamentística o als dictats de la geopolítica per damunt de la justícia. Fins a quan quedarà impune el genocidi que Israel està perpetrant a Gaza?

I tot això sense oblidar que ací estem i ací vivim, al País Valencià. Ja és hora de corregir el greuge fiscal històric que patim valencianes i valencians, sense rebre a canvi el finançament que ens correspon. Ens hem cansat d’ofrenar noves i velles glòries. I enguany, que es compleixen cent anys del naixement de Vicent Andrés Estellés, el poeta valencià més gran des d’Ausiàs March, hem de cridar ben fort que volem viure plenament en valencià.
Companyes i companys, ni un pas arrere en la defensa dels nostres drets. Plantarem cara. No ens pararan.

Visca la lluita de la classe treballadora! Visca el País Valencià!

Participa en les manifestacions

Alacant, IES Jorge Juan (11.00)

Elx, Plaça de Barcelona (11.00)

València, Plaça de Sant Agustí (11.30)