Mobilitzacions

El conseller Vela es nega a reunir-se amb els sindicats

Intersindical Valenciana demana el seu cessament fulminant

17 / 01 / 2012 | Intersindical

El conseller, José Manuel Vela, s’ha negat a reunir-se amb una representació dels sindicats per tractar sobre la situació generada per l’aprovació del Decret - Llei 1/2012 que retalla en 258 milions d’euros les nòmines del personal que treballa en la Generalitat Valenciana.

Uns 200 delegats i delegades sindicals s’han concentrat davant de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, del carrer Palau, amb la pretensió d’entrevistar-se amb el conseller. Un cordó policial ha impedit l’accés al recinte. Els sindicats s’han posat en contacte amb el gabinet del conseller que s’ha negat a mantindre una entrevista amb una representació sindical. Davant d’aquesta negativa, una vintena de delegades i delegats s’han tancat en les dependències del registre de Presidència per forçar una reunió. El Secretari Autonòmic, Pedro García Ribot, ha rebut a la representació sindical que li ha insistit en la petició d’entrevista. Aquest s’ha compromés a parlar amb el conseller per fixar la data de la reunió. Doncs bé, unes hores més tard, l’Administració Autonòmica ha comunicat els sindicats que el conseller Vela no rebria els sindicats pel clima de crispació i pels insults que està rebent.
Per Intersindical Valenciana, aquesta negativa és una mostra més de l’actitud hòstil i prepotent del govern valencià envers el seu personal. El Sindicat afirma que els responsables de la tensió que s’està vivint en els centres de treball són els membres del govern valencià que han aprovat un decret -llei que: rebaixa considerablement el salari del personal del sector públic; les retribucions del personal interí; deixa en el carrer a centenars de persones interines i ataca la qualitat dels serveis públics. Per aixó, qui està insultant i atemptant contra la dignitat del personal del sector públic no és altre que el propi conseller Vela. Un conseller que hauria de presentar immediatament la seua dimissió o ser cessat pel President Fabra per mentir reiteradament, per ser responsable del dèficit de la Generalitat Valenciana i per haver portat la nostra autonomia a aquesta situació tan penosa en haver ocupat càrrecs de responsabilitat econòmica i pressupostària en els darrers anys.
Per altra part, hui, dijous, estava convocada una nova jornada de mobilització en el sector públic valencià que ha consistit en concentracions a les portes del centres de treball de la Generalitat Valenciana: hospitals, escoles, instituts, dependències administratives…. En les concentracions han participat milers de persones arreu del país, la qual cosa evidència el gran malestar que ha generat l’aprovació del decret de retallades. La practica totalitat dels centres de treball han fet accions de protesta al llarg del matí.
La propera setmana, el dia 26 de gener, estan convocades tres manifestacions, una en cada capital de província i el divendres 27 de gener s’anunciaran noves mobilitzacions fins que la Generalitat Valenciana retire el Decret - Llei de retallades.