Retallades

Els sindicats exigeixen a Conselleria que no s’apliquen les mesures del Ministeri

Aquest matí ha tingut lloc la Mesa Sectorial en la qual s’havia de tractar, juntament amb diversos projectes d’ordre de currículums d’FP, una resolució per a aplicar les mesures del ministeri sobre l’increment de ràtios en el sistema educatiu valencià.

02 / 05 / 2012 | STEPV

Els cinc sindicats de la Mesa Sectorial d’Educació (STEPV, FECCOOPV, CSI·F, ANPE i FETE-UGT PV) han assistit a la reunió per a tractar l’augment de les ràtios. Prèviament a l’inici de la reunió, el Secretari Autonòmic d’Educació, Rafael Carbonell, ha explicat que es retirava la resolució sobre les ràtios i s’ajornava a la Mesa Sectorial de divendres, per una qüestió del rang de la normativa. Evidentment, una resolució no pot modificar una norma de rang superior, un decret en aquest cas. Això ja evidencia la improvisació, incompetència i mala planificació de la nostra conselleria.

El RD-Llei és un nou càstig al sistema educatiu públic que se suma als dos anys de retallades

Els sindicats hem exigit que no s’apliquen les mesures contemplades en el Reial Decret-Llei 14/2012 del Ministeri d’Educació i hem sol·licitat la compareixença de la consellera d’Educació en la Mesa Sectorial de divendres o en una altra data acordada per totes les parts per a tractar aquests temes.
Els sindicats consideren inadmissible l’aplicació de les mesures del RD-Llei perquè comportaran un greu empitjorament de la qualitat educativa, l’acomiadament de milers de docents interins en totes les etapes educatives i el desplaçament de milers de funcionaris de carrera dels seus centres de treball.
A més, l’aplicació d’aquestes mesures en les dates en què estem (amb el procés de matriculació obert, l’arranjament escolar d’infantil i primària tancat, el concurs de trasllats resolt en primària i a punt de concloure en la resta de cossos, etc.) comportarà un caos organitzatiu en els centres educatius perquè s’hauria de refer tota la planificació educativa.
El RD-Llei és un nou càstig al sistema educatiu públic (Conselleria només pensa aplicar-lo en els centres públics) que se suma als dos anys de retallades per part de Conselleria d’Educació. Per tant, els sindicats educatius animem a participar massivament en les mobilitzacions convocades: demà dijous a les 12h en les concentracions a la porta dels centres; dijous 10 de maig, votant NO en el Referèndum; i secundant les convocatòries de vaga en maig. Perquè l’agressió que està patint el sistema educatiu públic valencià és la més forta en la història.