Mobilitzacions

Es constitueix la Plataforma Sindical i d’Associacions Professionals d’Empleades i Empleats Públics

Reunió Plataforma Sindical
30 / 07 / 2012 | Intersindical

El passat 19 de juliol es va constituir, a Madrid, la Plataforma Sindical i d’Associacions Professionals d’Empleades i Empleats Públics. Aquesta està formada per més de d’una vintena de sindicats de tots els sectors, àmbits i territoris. Intersindical forma part d’aquesta iniciativa estatal.

Intersindical valora positivament la constitució de la Plataforma

L’objectiu de la Plataforma és donar una resposta, mitjançant una acció sindical conjunta, la convocatòria de mobilitzacions i de mesures de pressió, a la brutal agressió que venim patint, des de fa anys, per part de les diverses Administracions Públiques tant en l’àmbit estatal com autonòmic. Una agressions que s’ha agreujat amb la publicació del Reial Decret – Llei 20 / 2012, de 13 de juliol, amb el qual el govern fa recaure, una vegada més, el pes de la crisi sobre les empleades i empleats públics. Unes mesures de marcat caràcter anticonstitucional, que anul·len drets reconeguts i invadeixen competències de les Comunitats Autònomes i Corporacions Locals, donat un autèntic cop de mà a la democràcia.

Les organizacions que impulsen la Plataforma han acordat convocar diverses mesures de pressió com ara:

Concentracions i assemblees en els centres de treball.
Concentracions els divendres del mes d’agost en les Delegacions i Sotsdelegacions del govern a les 11 hores.
Jornada de Lluita estatal per al 12 de setembre de 2012. El contingut de la jornada serà acordat en les properes setmanes.
Participar en la Marxa a Madrid convocada per al proper 15 de setembre de 2012.
Constituir les Plataformes Sindicals i d’Associacions Professionals en totes les autonomies. En el País Valencià es farà el proper 5 de setembre.
Coordinar les accions juríriques contra el Reial Decret Llei 20/2012.
Presentar un informe a la Defensora del Poble i al conjunt dels partits polítics.
Tornar a reunir-se el 4 de setembre per concretar les accions per a la tardor.

Per Intersindical és important la constitució de la Plataforma Sindical per donar una resposta el més unitària i contundent possible a les agressions que venim patint per part dels diversos govers. A més, és un fet inèdit que sindicats de diverses ideologies i trajectòries ens posem d’acord per combatre i organitzar la lluita contra un govern que està arruninant el present i el futur de les treballadores i treballadors i del conjunt de la ciutadania.

Cal una mobilització generalitzada i sostinguda del personal que treballa en el sector públic i del conjunt de la ciutadania. Una mobilització per frenar totes aquestes agressions que pretenen acabar als els drets i els serveis públics, emparant-se en una crisi que no ha estat generada ni per la gent que hi treballem ni per la despesa dels serveis públics. Per aixó és important la unitat sindical i organitzar la lluita en tots els centres de treball d’arreu de l’estat.

El Sindicat considera que cal defensar:

- Les persones desocupades a les quals se’ls retalla prestacions rebaixant-la del 60 al 50 per cent a partir del sisé mes.
- Els drets de les treballadores i treballadors públics oposant-se a la retallada de la paga de nadal o a la supressió dels “moscosos”.
- Els drets de les persones pensionistes que han de pagar els medicaments i que poden veure retallada la seua pensió en un futur immediat.
- Els drets de les treballadores i treballadors que han vist com s’han rebaixat el seus salaris i el seu poder adquisitiu per l’augment del preus, de l’IVA o dels impostos mentre s’aprovava una amnistia fiscal als defraudadors.
- Les prestacions socials i els drets de les persones depenents que ara pretenen suprimir.
- Els serveis públics que són l’única garantia per la prestació dels drets i per la cohesió social. Per això, demanem més recursos per tots ells: educació, sanitat, serveis socials, dependència, cooperació...
- Els drets individuals i col·lectius que ara pretenen retallar o suprimir. Hem de defensar tots els drets que tant anys ens ha costat aconseguir.

Per tot açò, saludem la constitució de la Plataforma Sindical unitària i animem al personal del sector públic i a la resta de treballadores i treballadors a no callar-se, a donar resposta a totes les agressions i mobilitzar-se.