Pensions

Intersindical convoca mobilitzacions en defensa de les pensions públiques

19 / 05 / 2021 | Intersindical

La Coordinadora Valenciana per la Defensa del Sistema Públic de Pensions ha convocat una jornada de mobilització el 29 de maig per defensar les pensions públiques i exigir una auditoria dels comptes de la Seguretat Social. S’emmarca en la jornada de lluita estatal que convoca la COESPE, moviment unitari que agrupa els col·lectius de pensionistes de l’Estat i pretén forçar el govern espanyol a complir els seus compromisos electorals per blindar les pensions públiques i derogar les reformes de les pensions de 2011 i 2013, en lloc de plegar-se als interessos de les elits econòmiques que volen privatitzar-les. Les contínues declaracions del ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivà, són força preocupants perquè proposa augmentar l’edat de jubilació, aplicar les diverses fórmules per la revalorització de les pensions, que suposaran una pèrdua de poder adquisitiu de les persones pensionistes, o l’estímul a les pensions privades d’empresa.

Intersindical Valenciana dóna suport a les mobilitzacions de la Coordinadora Valenciana i de la COESPE per al dissabte 29 de maig, com ha fet amb totes les convocatòries anteriors. Fem una crida a les persones afiliades i simpatitzants, a les treballadores i als treballadors, siga quina siga la seua situació laboral, a la joventut, i a tota la societat valenciana a participar activament en aquesta jornada de lluita i en el moviment unitari en defensa de les pensions públiques dignes.

Les reivindicacions de la Intersindical Valenciana es concreten en:
• Eliminació de la bretxa de gènere en les pensions
• Garantia per llei de la revalorització de les pensions d’acord amb l’IPC real i anual
• Pensió mínima igual a salari mínim i aquest equivalent al 60% del salari mitjà, com estableix la Carta Social Europea
• Derogació de les reformes de pensions de 2011 i 2013
• Derogació de les reformes laborals de 2010 i 2012
• Auditoria dels comptes de la Seguretat Social per a determinar la magnitud del saqueig per despeses impròpies i procedir-ne a la compensació a la Tresoreria General de la Seguretat Social
• Eliminació de coeficients reductors en jubilacions anticipades. 100% de la pensió amb un mínim de 40 anys cotitzats i 60 anys d’edat.
• Supressió dels beneficis fiscals a plans privats de pensions, d’empresa i EPSV (Entitats de Previsió Social Voluntària)

Les mobilitzacions convocades són:

Xàtiva. Dimarts 25 de maig. Concentració. Passeig de l’Albereda (mercat de dimarts). 11 hores.
Ontinyent. Divendres 28 de maig. Manifestació. Plaça Ajuntament. 11.30 hores
Alacant. Dissabte 29 de maig. Concentració. Plaça de la Muntanyeta, 19:00 hores
Elda-Petrer. Dissabte 29 de maig. Concentració. Plaça Castellar (Elda). 12:00 hores
Torrevella. Dissabte 29 de maig. Concentració. Homes del Mar (passeig Juan Aparicio). 12:00 hores
València. Dissabte 29 de maig. Manifestació. Plaça Sant Agustí. 12:00 hores

Finalment, Intersindical Valenciana recorda que té constituït el Sindicat de Persones Pensionistes i Jubilades, on s’agrupen les persones jubilades afiliades que han finalitzat la seua vida laboral activa i on es debaten i decideixen les línies de treball del col·lectiu. Per aquest motiu, fa una crida perquè les persones pensionistes i jubilades se sumen al sindicat per defensar els seus drets i enfortir la nostra organització sindical.

Mobilitzacions_pensionistes_29_de_maig_2021.pdf