Mobilitzacions

Intersindical Salut reforça la unitat sindical al sector sanitari

El sindicat es suma a les concentracions convocades pels sindicats de la mesa sectorial davant la Conselleria i les Delegacions Territorials contra la gestió compartida.

Intersindical Salut reclama una vaga en Sanitat.
18 / 06 / 2012 | Intersindical

Intersindical Salut-Iv considera la situació generada als darrers sis mesos, per l’acumulació de retallades i l’amenaça d’una privatització de la gestió als departaments que encara mantenen la gestió directa, com terriblement greu pel futur de la sanitat pública i del personal estatutari en el seu conjunt, sense distinció.

Per aquesta raó, i malgrat no haver estat consultada pels sindicats de la mesa sectorial a l’hora de planificar i coordinar les mobilitzacions sectorials, estem convençuts que no és moment de protagonismes estèrils que no condueixen a cap lloc. Més be al contrari, cal fer un esforç de responsabilitat i sumar esforços, per a què l’èxit de les poques mobilitzacions previstes estiga garantit.
Al sector sanitari públic estem patint un espoli continuat des del moment en què els i les responsables polítics reconegueren que la crisi era un fet i, a més a més, bestial, com hem pogut comprovar amb el pas del temps.
Als treballadors i treballadores del sector ens han espoliat les butxaques amb les retallades salarials de 2010 i 2012, però també amb les congelacions retributives, la paralització de la carrera i el desenvolupament professional i les pujades del IRPF i el IVA.
Els usuaris i usuàries no estan exempts dels efectes negatius de les polítiques neoliberals contraries als servies públics. El Pla d’Eficiència de la Conselleria de Sanitat constitueix una retallada pressupostària en tota regla, que incideix negativament en la qualitat de l’atenció sanitària. Però no només és una qüestió de finançament; les mesures adoptades des del govern central, són un atac als pilars bàsics del sistema sanitari de la universalitat, l’equitat i l’accessibilitat, al introduir condicionants per accedir a les prestacions sanitàries i pel repagament d’algunes d’elles.
Ara, al centre de l’espiral de l’absència de seny, la Conselleria reinventa l’absurd i presenta un nou model de gestió sanitària, la gestió compartida pública-privada, que pretén gestionar privadament allò que ja està gestionat pel sector privat. Tot un seguit d’arguments que pretenen dissimular una realitat, on acabaran per externalitzar-se serveis no assistencials que encara són de gestió pública; però que, a la fi, com tots i totes sabem, també acabarà afectant als serveis sanitaris i al conjunt del personal estatutari.
Per totes aquestes raons Intersindical Salut-Iv suma en les mobilitzacions i crida a la participació responsable de treballadors i treballadores i de les organitzacions sindicals.