A casa nostra

Intersindical Valenciana celebra el seu Consell Confederal a Bunyol

22 / 02 / 2020 | Intersindical

Hui, dissabte, 22 de febrer, Intersindical Valenciana ha celebrat el seu Consell Confederal, màxim òrgan entre congressos, a Bunyol amb la participació més d’un centenar de persones delegades dels sindicats confederats i de totes les comarques valencianes. Aquestes representen als 20.756 afiliats i afiliades que té Intersindical Valenciana, a data 1 de gener de 2020, la qual cosa suposa un augment de 1.603, un 8,36 %, respecte de l’any passat i als 624 delegades i delegats sindicals. Intersindical Valenciana concentra la seua representació en el sector públic – Administracions i empreses públiques – amb un creixement constant al sector privat. Un exemple és la factoria Ford en la qual és el segons sindicat.

En aquest Consell Confederal s’ha donat la benvinguda a les centenars de persones dels centres de treball de les comarques Foia Bunyol, Plana Utiel-Requena i Vall d’Aiora que han decidit incorporar-se a Intersindical Valenciana. Una nombrosa representació d’aquest col·lectiu de persones també hi ha estat present. Intersindical Valenciana ha obert una nova seu a Bunyol i ha creat nombroses seccions sindicals en aquestes comarques que, ahores d’ara, representen a un centenar de delegades i delegats. La integració de persones n’és una mostra del bon treball que fa el Sindicat per defensar els interessos de la classe treballadora, la pràctica de la democràcia interna, l’assemblearisme i la pluralitat i l’autonomia de les administracions i la patronal.

Respecte del punt sobre l’estratègia sindical i propostes laborals i socials davant el nou context polític, s’ha acordat un document per debatre al Consell Confederal, on s’aposta per demanar-li al nou Govern espanyol un compromís fefaent amb la justícia social per revertir les desigualtats generades en etapes anteriors. En aquest sentit, es reivindica que es combata, de manera decidida, la precarietat laboral en el sentit més ampli, millorar els salaris, reduir la jornada laboral i racionalitzar el temps de treball, assegurar unes pensions públiques dignes, apostar per uns serveis públics de qualitat, garantir l’accés de les persones a l’habitatge i a una renda bàsica suficient i apostar fermament per la justícia social, que no es pot entendre sense un seguit de mesures que afermen el principi d’igualtat entre dones i homes, persones majors, joves i nouvingudes.

Les reivindicacions de la Intersindical Valenciana es concreten en:

• Derogar les reformes laborals de 2010 i 2012.
• Combatre la desocupació.
• Derogar les reformes de les pensions de 2011 i 2013.
• Millorar els salaris, augmentar el salari mínim interprofessional i les pensions mínimes.
• Establir clàusules de revisió salarial en tots els convenis col·lectius, incloent-hi al personal empleat públic.
• Reduir la jornada laboral, així com reordenar i racionalitzar els horaris laborals.
• Complir la normativa i les disposicions sobre salut i seguretat laboral.
• Revertir las concessions administratives i altres fórmules de privatització, potenciant els serveis públics essencials de gestió directa.
• Establir mecanismes de consolidació de l’ocupació en el treball del personal precari de les Administracions Públiques.
• Combatre la bretxa salarial i el sostre de vidre.
• Posar fi en el món del treball a les discriminacions per raons de gènere, orientació sexual, procedència o edat.
• Establir una renda bàsica universal.
• Establir una fiscalitat progressiva.
• Avançar cap un nou model productiu basat en I+D+I i en una ocupació de qualitat, estable i ben retribuïda.

A més, el Sindicat considera que s’ha de potenciar l’organització del sindicat als centres de treball, constituint noves seccions sindicals i potenciant les assemblees de treballadores i treballadors, així com impulsar la participació en els moviments laborals i socials unitaris per forçar el nou govern a incorporar totes aquestes reivindicacions a la seua agenda. Perquè, per al Sindicat, només així, des de la unitat, des de la lluita, des de les mobilitzacions socials i laborals, s’aconseguirà, avançar en la millora de les condicions laborals de les treballadores i treballadors i en la transformació de la societat.

A més, s’ha aprovat una resolució a favor d’un Hospital de persones cròniques per la comarca de la Foia de Bunyol i les poblacions limítrofes i altra resolució per exigir el compliment de la resolució 851/IX de 2016 de la Comissió de Sanitat de les Corts Valencianes per la creació d’un centre de salut integrat a la comarca.