Drets LGTB+

Intersindical Valenciana constitueix l’àrea LGTB+

Intersindical ha constituït l’àrea LGTB+ en la reunió que ha tingut lloc dijous 20 de juny a la seua seu de València.

21 / 06 / 2019 | Intersindical

La creació d’aquesta àrea respon al seu compromís amb els drets de les persones que formen part d’aquest col·lectiu en el món laboral i educatiu, així com en la resta dels àmbits de la societat. En eixe sentit, el Sindicat manté convenis de col·laboració amb diverses entitats de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals i participa en les activitats que convoquen, com ara el dia de l’Orgull.

La constitució de l’àrea LGTB+ suposa un pas endavant important per a una major implicació del conjunt del Sindicat en les polítiques LGTB+, tan pel que fa a l’organització de les persones d’aquest col·lectiu en l’estructura del sindicat, com per a tractar d’impregnar de diversitat les seues polítiques en tots els àmbits de treball, tant internament com externa. L’àrea es tornarà a reunir en les properes setmanes per a perfilar la seua estructura, acordar un pla de treball i decidir el seu nom.

L’àrea LGTB+ s’ha marcat, entre altres, els següents objectius: treballar en les qüestions referides a la lluita pels drets de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals, establint línies d’actuació i elaborant la documentació necessària per fer-ho; impulsar la formació sindical sobre les situacions de discriminació per orientació sexual i identitat de gènere, especialment en el món laboral; treballar per la inclusió de clàusules d’igualtat de tracte per raons d’orientació sexual i identitat de gènere en les diferents negociacions i acords sindicals i convenis col·lectius; realitzar campanyes i accions referides a la diversitat sexual i als drets laborals; posar en marxa accions encaminades a promoure la visibilitat de la diversitat sexual i la lluita contra l’assetjament per motiu d’orientació sexual i identitat de gènere en qualsevol lloc de treball, especialment a l’àmbit de l’ensenyament; reclamar la inclusió de les persones transsexuals com un dels col·lectius desafavorits socialment, per tal de promoure la seua inserció laboral; denunciar públicament les situacions de discriminació per homofòbia i transfòbia a l’àmbit laboral; difondre la informació sobre diverses activitats, serveis, convocatòries.. que tinguen relació amb aquesta àrea i representar a la Intersindical Valenciana en les activitats LGTB+.