Mesa general de la Funció Pública

Intersindical Valenciana convoca concentració contra les retallades als serveis públics

La concentració coincideix amb la reunió de la Mesa General de Negociació

26 / 12 / 2012 | Intersindical

Intersindical Valenciana ha convocat una concentració per dijous, 27 de desembre, a les 9:30 hores, a la Ciutat de la Justícia, av. del Saler, 14, 5t, per fer patent el seu desacord amb les retallades als serveis públics i a les condicions laborals del personal que hi treballa.

Aquesta concentració coincideix amb la reunió de la Mesa General de Negociació del personal funcionari, estatutari i laboral que està convocada a les 10 hores per tractar un únic punt de l’ordre del dia que tracta sobre la concessió de dispenses d’assistència al treball a representants dels sindicats presents en la Mesa General de Negociació del personal de la Generalitat Valenciana que signen l’acord que es negociarà en la pròpia mesa. El document presentat per l’Administració preveu 50 dispenses a repartir en funció de la representativitat sindical. Les dispenses tindran com objectiu l’exercici de les funcions de representació i negociació de les delegades i delegats sindicals.

Intersindical Valenciana ha lliurat un document a la Presidència de la Mesa General de Negociació per ampliar l’ordre del dia de la reunió del 27 de desembre amb altres assumptes que afecten a les condicions laborals i econòmiques del personal de la Generalitat Valenciana. El Sindicat considera que el Consell està obligat a atendre les reivindicacions del seu personal. Unes reivindicacions que s’han fet patents, als centres de treball i al carrer, des del passat mes de gener de 2012 quan es va aprovar el decret 1/2012 que empitjorava substancialment les seues condicions laborals i econòmiques. En concret s’han proposat els següents punts:

1. Situació del personal interí docent i de l’administració del Consell: eliminació de les mesures del Decret Llei 1/2012, del Consell, que els afecten.

2. Retribucions:
2.1. Retribucions per a 2013 del personal al servei de la Generalitat.
2.2. Cobrament dels 44 dies meritats de la paga extraordinària de desembre de 2012 del personal funcionari i estatutari i dels 15 dies del personal laboral.
2.3. Compensació de la supressió de la paga extra amb l’eliminació de les retallades previstes en el Decret Llei 1/2012, del Consell, a la carrera i el desenvolupament professional del personal sanitari, els sexennis del personal docent i introducció de la carrera professional per al personal d’administració del Consell.

Per Intersindical Valenciana és necessari que el Consell modifique la seua política. Una política que està suposant una reducció substancial de les retribucions i un empitjorament de les condicions laborals del personal que treballa en la Generalitat Valenciana. Aquest personal ha vist com se li ha aplicat una doble retallada salarial i laboral. Per una part, la produïda pel decret 1/2012 i per altra, l’aprovada pel govern de Rajoy. Un fet que no s’ha donat en cap altra autonomia. Per aquest motiu, el Sindicat es mostra força crític amb el govern valencià que, sota l’excusa de la crisi, està atacant els drets socials, laborals i económics de les valencianes i valencians i està aprimant el sector públic per posar-lo al servei de les empreses privades.

Finalment, sobre la proposta d’acord de dispenses d’assistència al treball per a representants sindicals, Intersindical Valenciana, seguint el seu model sindical, convocarà assemblees de treballadores i treballadors i un Consell Confederal per valorar-lo i decidir quina ha de ser la seua posició al respecte de la signatura o no del document.