Mesa general de la Funció Pública

Intersindical Valenciana demana una rectificació immediata a Justícia i Administracions Públiques

El Sindicat considera el comité sexista i contrari a la igualtat de gènere

09 / 03 / 2016 | Intersindical

Comité de “savis” per la reforma de la Llei de la Funció Pública

Intersindical Valenciana considera que el Comité de “savis” creat per la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques de la Generalitat és sexista, discriminatori envers les dones i contrari a la política d’igualtat de gènere que caracteritza l’acció política del Consell. Segons les dades que té el Sindicat aquest està format per 9 persones, tots homes.

Per aquest motiu, Intersindical Valenciana, sindicat representatiu del personal de la Generalitat Valenciana, que s’oposa a aquest Comité de “savis” en considerar-lo innecessari, creu que el Consell ha de rectificat immediatament i modificar la seua composició per normalitzar la situació. No és de rebut que un 8 de març es cree un Comité d’aquestes característiques. Tampoc ho és un 9, 10, 11 o 12 de març o de qualsevol mes de l’any

Per Intersindical Valenciana és un mal començament del camí de la reforma de la llei de la funció pública valenciana marginar a les dones en la seua elaboració. Més quan n’hi ha moltes dones expertes en aquesta matèria, no només en el món acadèmic sinó també en la mateixa Generalitat Valenciana.

Per tot açò, des del Sindicat es fa una crida al Consell, especialment a la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives a que actue amb rapidesa i contundència per rectificar i modificar aquests despropòsit.

Finalment, Intersindical Valenciana considera innecessari i prescindible aquest Comité ja que el Consell és qui té l’obligació de presentar el seu model de funció pública sense externalitzar la seua gestió a “savis” que també tenen ideología i que algun d’ell és un dels que va sustentar l’actual EBEP. Una norma que és centralista i allunyada d’una funció pública moderna al servei de la ciutadania. En tot cas, des del Sindicat es demana la supressió del Comité de “savis” o la seua modificació immediata.