Pensions

Intersindical Valenciana dóna suport a les mobilitzacions dels pensionistes

10 / 06 / 2020 | Intersindical

El proper 15 de juny està convocada una jornada reivindicativa convocada per la Coordinadora Valenciana en defensa del sistema públic de pensions. Aquest dia tindran lloc concentracions en diverses localitats valencianes per denunciar la situació de les residències de persones majors que han patit severament els efectes de la pandèmia sanitària. Una situació agreujada per un model obsolet caracteritzat, en molts casos, per l’obtenció del màxim benefici econòmic per a les empreses multinacionals i fons voltors que gestionen moltes residències. Les dades són brutals: més de 20.000 majors han mort a l’estat, una xifra que suposa més del 60% de les víctimes de la COVID-19. El 59% de les persones mortes al País Valencià han estat en residències segons dades de la Fiscalia.

Intersindical Valenciana considera que cal denunciar la situació i repensar l’actual model d’atenció a les persones majors. En aquest context tan complexe, considera necessària la mobilització de la societat valenciana per denunciar la situació, expressar el reconeixement a les persones majors i al personal dels serveis sociosanitaris i de les residències i exigir a les diferents administracions públiques solucions i alternatives reals i dignes per a l’atenció de les persones majors.  Per tot açò, dóna suport a les mobilitzacions del moviment de pensionistes i, al temps, ha presentat un manifest col·laboratiu en suport de l’apoderament de la dignitat de les nostres persones majors, dels seus projectes de vida assistida i del suport necessari de les treballadores i treballadors compromesos amb la seua autodeterminació.

Intersindical Valenciana, sindicat valencià i de classe, també coincideix amb la Coordinadora Valenciana en la necessària defensa dels serveis públics per garantir els drets de les persones majors i del conjunt de la societat. Un serveis públics que s’han mostrat més necessaris que mai en aquest temps de pandèmia sanitària i pandèmia neoliberal. Uns serveis públics als quals cal destinar els recursos econòmics i les plantilles suficients que la situació requereix per atendre l’emergència sanitària, social i educativa que travessem.

Per tot açò, des de la Intersindical Valenciana i des del Sindicat de Persones Pensionistes i Jubilades de la Intersindical Valenciana fem una crida a la participació en les accions del proper 15 de juny. Una participació que ha de tindre en compte totes les mesures sanitàries i de distanciament físic que recomanen les autoritats sanitàries i la Coordinadora Valenciana en defensa del sistema públic de pensions.

Dilluns 15 de juny 2020
Alzira. Plaça de l’Ajuntament. 11 hores.
Dénia. Plaça de l’Ajuntament. 19 hores.
Elx. Plaça de Baix (Ajuntament. 11 hores.
Ontinyent. Plaça de la Concepció. 19 hores.
Petrer. Plaça de Baix. 12 hores
Torrevella. Plaça de la Constitució. 11 hores.
València. Plaça de l’Ajuntament. 19 hores.

Angels
10 / 06 / 2020 - 17:10

Hem de lluitar per una vida i per una bellea digna per a totes/os,