Mesa general de la Funció Pública

Intersindical Valenciana es reuneix amb la Conselleria d’Administracions Públiques

08 / 03 / 2016 | Intersindical

El secretari autonòmic de Justícia i Administracions Públiques, Ferran Puchades, i la directora general de Funció Pública, Eva Coscollà, han visitat la seu de la Intersindical Valenciana per informar sobre diversos assumptes relacionats amb el departament que dirigeixen. En aquesta reunió han estat presents representants dels diversos sectors de l’àrea pública del Sindicat

Els representants del Consell han traslladat el Sindicat el procediment i calendari per la modificació de la Llei Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d’Ordenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana. El govern valencià es marca com objectiu que la nova llei estiga aprovada abans de l’acabament del 2016. Per aconseguir-ho, han decidit constituir un comité de savis que haurà de lliurar els seus treballs el 30 de juny. A continuació, s’obrirà un procés de negociació amb les organitzacions sindicals per poder presentar, en el darrer període de sessions de l’any, el text a les Corts Valencianes per la seua aprovació.
A més, l’Administració valenciana ha lliurat una enquesta que té la finalitat que el Sindicat presente les seues propostes per escrit simultàniament als treballs del comité de savis.

En aquesta reunió també s’ha tractat sobre la proposta d’un acord de legislatura sobre condicions laborals del personal estatutari, funcionari i laboral de la Generalitat Valenciana. La Conselleria ha informat que en els propers dies presentaran la seua proposta i obriran un procés de negociació en el marc de la Mesa General de Negociació.

Intersindical Valenciana, que s’ha mostrat favorable a obrir aquest procés de negociació, ha lliurat al Secretari Autonòmic i la directora General un decàleg d’assumptes per garantir que es posen en marxa els serveis públics. Aquest decàleg són les mesures mínimes que el Consell de la Generalitat Valenciana hauria de d’assumir com a pròpies per avançar en la recuperació de drets i la millora de les condicions laborals, socials i econòmiques del personal que treballa en la Generalitat Valenciana i en una millora en la prestació dels serveis públics valencians.

La reunió també ha servit per traslladar la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques tot un paquet de propostes sindicals com ara les polítiques d’igualtat en les administracions públiques; la necessitat d’una negociació sobre el sector públic instrumental que respecte els marcs legals i les plantilles; la recuperació dels serveis de prevenció per part de les Conselleries d’Educació i Justícia i Administracions Públiques; la regulació del requisit lingüístic per a l’accés a la funció pública; la millora de les plantilles de les Administracions Publiques per poder prestar els serveis que necessita la població valenciana i generar llocs de treball en el sector o que la formació ocupacional i continua siga prestada per l’Administració pública i no per entitats col·laboradores que només busquen beneficis.

Per al Sindicat, la reunió ha servit per intercanviar les opinions de les dues parts sobre tots aquests i altres assumptes amb la finalitat d’encarar els processos de negociació que s’obriran en les properes setmanes.