A casa nostra

Intersindical Valenciana ha celebrat el seu IV Congrés

Intersindical Valenciana ha celebrat el seu IV Congrés els dies 1 i 2 de desembre a la ciutat de Cullera. 112 delegats i delegades que representen a 15.000 persones afiliades desl 10 sindicats que hi formen part

Nou Secretariat de la Intersindical Valenciana
02 / 12 / 2012 | Intersindical

En aquest congrés s’han aprovat les ponències de Política Sindical, Organització, Estatuts i Determinació d’Àmbits i Carta Financera, així com diverses resolucions sobre la situació laboral i econòmica.

Intersindical Valenciana ha acordat el seu programa d’actuació per als propers anys que es concreta en tota una sèrie de mesures i propostes alternatives a les polítiques dels governs espanyol i valencià que estan fent pagar la crisi a les treballadores i treballadors i al conjunt de la ciutadania. Entre aquestes propostes cal destacar la derogació de la reforma laboral, el suport a un sistema de pensions públic, l’auditòria del deute públic, un canvi de model productiu que reactive l’economia i genere ocupació, la creació d’una Banca Pública o l’assignació redistributiva i eficaç de la despesa pública.

Per portar-ho endavant s’aposta per la creació de plataformes unitàries que sensibilitzen, organitzen i mobilitzen la societat contra les polítiques neoliberals. Unes plataformes unitàries que, sense sectarisme, agrupe els sindicats, moviments socials i organitzacions polítiques que estiguen d’acord en transformar l’actual sistema social i econòmic per un altres més just i equitatiu.

A més, el Sindicat ha acordat: la potenciació de la participació de les persones afiliades en els assumptes sindicals; la recuperació de les assemblees com l’espai de presa de decisió en els centres de treball i la intensificació del treball sindical per defensar els drets de les treballadores i treballadors i del conjunt de la societat.

Intersindical Valenciana pretén ampliar la seua representació en tots els centres de treball i avançar en la linia iniciada, fa anys, per convertir-se en un referent sindical per la majoria de la classe treballadora valenciana.

El IV Congrés ha triat els diferents òrgans sindicals: Secretariat Confederal, Comissió de Control Financer i Comissió de Garanties. Aquests òrgans estan formats per persones provenents dels diversos sindicats integrats en la Intersindical Valenciana.

Finalment, en el Congrés han participat com invitats diversos sindicats valencians i d’altres àmbits territorials, partits polítics i moviments socials.