A casa nostra

Intersindical Valenciana impulsarà mobilitzacions sectorials i generals

El Sindicat no signarà acord alliberats Mesa General Funció Pública

09 / 02 / 2013 | Intersindical

El Consell Confederal de la Intersindical Valenciana, màxim òrgan de decisió entre congressos, ha acordat el seu programa d’acció per als propers anys amb tota una sèrie de mesures alternatives radicalment diferents a les que s’estan aplicant per part dels governs espanyol i valencià. Aquestes suposen que en lloc de retallar els drets laborals i augmentar el poder de decisió de l’empresa el que necessita la situació actual és més garanties, més ocupació i més qualitat en l’ocupació. També es proposa un impuls de les mobilitzacions sectorials i general de les treballadores i treballadors i de la ciutadania.

A més, Intersindical Valenciana considera que cal regenerar la política i millorar les condicions de vida de la ciutadania, per això proposa tota una sèrie de mesures, més enllà, de l’àmbit laboral, que acabe amb la corrupció i totes unes pràctiques contràries als interessos de les treballadores i treballadors i de la ciutadania.

En eixe sentit, defensa que per fer possible la posada en marxa d’aquestes mesures es requereix de la valentia política necessària per oposar-se a les directrius dels organismes internacionals i de treballar per canviar la correlació de forces polítiques a l’estat i al País Valencià. El Sindicat ha traslladat i traslladarà totes aquestes propostes a la resta d’entitats, plataformes i cimeres en què participe els propers anys, per constituir una alternativa real a les polítiques practicades pels governs espanyol i valencià.

A més, per al Sindicat, els partits polítics i els sindicats s’han de comprometre públicament, ferma i contundent amb la ciutadania per a remarcar que la mobilització no servirà per tornar a repetir fets que han succeït en el passat, com la signatura de la reforma de les pensions, la tornada a una política de diàleg social que no ha servit per avançar en la millora de les condicions de vida de les treballadores i treballadors, o l’aplicació de mesures no previstes en els programes electorals. Cal un canvi real de la política que es practica, i no podem conformar-nos amb els canvis superficials que siguen continuistes de les actuals polítiques.

Acord de permisos sindicals

El Consell Confederal ha acordat no signar l’acord de permisos sindicals de la Mesa General de Negociació de la Funció Pública Valenciana. Per a Intersindical Valenciana, en un context de manca de negociació col·lectiva, d’imposició de mesures que afecten molt negativament el personal del sector públic, consideràvem que la nostra prioritat no era la negociació d’un nou acord de permisos sindicals, sinó de les mesures ha adoptar per recuperar les condicions laborals del personal que representem, malmeses per les successives retallades, i la qualitat en la prestació dels serveis públics. Per tant, el Consell Confederal ha votat en contra de la signatura de l’acord mentre no s’obriga un procés de negociació real per revertir les mesures aprovades pel Decret Vela i es canvie d’actitud envers el personal del sector públic valencià.  En cas de donar-se aquestes condicions proposa tornar a obrir un procés de consulta i convocar un nou Consell Confederal per debatre la situació i, si cal, replantejar-se aquesta decisió.

El Consell Confederal insta al conjunt de les persones afiliades i al personal de tots els sectors de la Generalitat Valenciana a augmentar la seua militància en la vida sindical, a dinamitzar i sindicalitzar els centres de treball i a lluitar per acabar amb les retallades i per millorar les condicions laborals i els serveis públics.

Finalment, s’ha acordat un document de propostes organitzatives per a posar en marxa els acords presos al darrer Congrés celebrat al mes de desembre. Entre aquestes està la distribució de les àrees de treball i la seua coordinació.

Intersindical Valenciana participarà en la manifestació de defensa de l’ensenyament públic que tindrà lloc a la ciutat de València aquesta mateixa vesprada.

El Sindicat ha aprovat una resolució de suport a la plantilla de RTVV pels acomiadaments produïts per l’ERO.