A casa nostra

Intersindical Valenciana inaugura el seu VI Congrés

20 / 11 / 2021 | Intersindical

L’obertura de l’acte inagural ha estat feta pel portaveu de la Intersindical Valenciana, Vicent Maurí, que ha fet un repàs a la situació social, laboral i política en el que s’ha fet una aposta per l’establiment d’un marc valencià de relacions laborals i protecció social que configure un model de relacions laborals i un sistema de protecció i empoderament social i un nou model productiu sostenible que respecte el nostre territori i el medi ambient i que contemple la reindustrialització de la nostra economia. A més, ha demanat fets fets concrets i tangibles que milloren la vida de les treballadores i treballadors i del conjunt del poble valencià. Per a la Intersindical Valenciana, més enllà dels debats semàntics, volem la derogació de les reformes laborals de 2010 i 2012, de les reformes de les pensions de 2011 i 2013, solucions reals a la temporalitat i la precarietat laboral, tant al sector públic com privat, donar un cop de mà a les polítiques de pensions impulsades pel ministre Escrivá que no compten amb el suport del moviment pensionista ni del sindicalisme de classe alternatiu, la reversió de les privatitzacions i externalitzacions, seguint el camí d’Alzira o Torrevella, i tot un pla de xoc social que servesca per una eixida igualitària, democràtica i transformadora de la crisi.

També s’ha fet una aposta per la consolidació d’un model sindical alternatiu a les organitzacions tradicionals és una tasca complexa i d’una gran dificultat, però necessària per reviscolar el moviment sindical al nostre país i donar la veu a les treballadores i treballadores, a les assemblees, a les decisions des de la base, des dels centres de treball, i per construir, des de la diversitat i el pluralisme que ens caracteritza, un espai sindical unitari, progressista, autònom, solidari, que compte amb la participació dels afiliats i les afiliades i dels treballadors i les treballadores en la política sindical i en la presa de decisions.

En aquest acte han intervingut, l’Alcalde d’Alboraia, Miguel Chavarría; el Vicepresident segon del Consell i Conseller d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, Hèctor Illueca; el Conseller Hisenda i Model Econòmic; Vicent Soler; el Conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball; Rafa Climent; la Consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica; Rosa Pérez Garijo i el Delegat sahrauí a València, Habibulah Mohamed. A més, entre les organitzacions convidades estaven sindicats de classe d’arreu de l’estat espanyol, França, Portugal, Itàlia, Suïssa, Turquía i Sàhara Occidental; els partits polítics PSPV-PSOE, Més Compromís, Iniciativa del Poble Valencià, Verds-Equo, Podem, Esquerra Unida del País Valencià, Esquerra Republicana del País Valencià i PCPE, així com nombroses entitats socials i plataformes valencianes.

En aquesta jornada s’ha fet lectura de l’informe del Secretariat Confederal que ha estat aprovat per unanimitat. En aquest informe es fa un repàs al treball fet als darrers cinc anys i en el que es valora amb satisfacció el treball fet i apostem per continuar-lo des de la unitat, la diversitat, la pluralitat, la riquesa de les diferents veus, tradicions sindicals i cultures polítiques que hi conviuen a casa nostra.

També s’ha aprovat el Reglament del Congrés, la Mesa del Congrés, la Comissió de Candidatures i la Comissió de Resolucions, totes elles per unanimitat. Les sessions del Congrés continuaran durant dissabte i diumenge a l’Hotel Olympia d’Alboraia de València, fent-se l’acte de cloenda, diumenge a les 11:30 hores.

Finalment, Intersindical Valenciana ha anunciat que serà a les manifestacions per exigir un canvi en el finançament valencià en considerar que cal la màxima unitat del poble valencià per aconseguir les claus de la caixa i acabar amb l’espoli fiscal secular.