Pensions

Intersindical Valenciana s’oposa a la reforma de les pensions

Intersindical Valenciana s’oposa a la reforma de les pensions que promou el govern.

01 / 11 / 2013 | Intersindical

El Sindicat considera que el rebuig del PP a les esmenes a la totalitat presentades per diversos grups de l’oposició és un pas més en el desmantellament del sistema públic de pensions i en l’empobriment dels actuals i futurs pensionistes.

El Partit Popular incompleix, una vegada més, el seu programa electoral en iniciar un procés de reforma de les pensions quan va dir, durant la campanya electoral, que aquestes eren “intocables”.  Ara, sota criteris d’uns suposats “experts” molts dels quals tenen vincles amb empreses, bancs i fundacions privades, fa tot el contrari del que havia promés.

La reforma de les pensions no té una justificació econòmica basada en els ingressos de la Seguretat Social sinó política: l’impuls dels plans de pensions privats, allargar la vida laboral i la reducció dels ingressos dels pensionistes. Tot per afavorir els fons d’inversions privats i la banca que tenen un gran interés en captar els salaris de les treballadores i treballadors per obtindre beneficis. I tot,quan el govern pot aportar recursos de les partides dels Pressupostos Generals de l’Estat per fer front a qualsevol dèficit de la Seguretat Social en el supòsit que aquesta tingués dèficit i les dades aportades pel govern foren reals i no estigueren manipulades.

Per Intersindical Valenciana, la reforma de les pensions, junt l’impuls als plans de pensions privats i la retallada de les pensions, trenca consensos socials i vulnera la Constitució que tant diuen defensar el PP i Rajoy.

Per tot açò, des de la Intersindical Valenciana es continuarà treballant per organitzar un front social ample que defense unes pensions públiques dignes i s’enfronte a aquesta reforma i a la pactada pel govern anterior, la patronal i dos sindicats.