Mobilitzacions

La Safor exigeix la retirada del Decret llei

15.000 persones es manifesten a Gandia pels serveis públics i contra les retallades salarials

Manifestació a Gandia (Safor) aquesta vesprada.
01 / 02 / 2012 | Intersindical

Aquesta vesprada 15.000 persones s’han manifestat a Gandia, convocats per La Plataforma en defensa de l’ensenyament públic Safor-Valldigna, la Junta de Personal del Departament de Salut de Gandia i els sindicats STEPV-Intersindical Valenciana, CCOO, UGT, CSI·F i ANPE.

Sota el lema “NO a les retallades en els serveis públics. No a les retallades en educació. Depuració de les responsabilitats en el consell”, els manifestants han col·lapsat el Passeig de les Germanies des de Hospital Sant Francesc de Borja, el carrer Major, el carrer Joan Andrés i fins a la plaça Major, on acabava la manifestació.
La Safor exigeix, per tant, la retirada del Decret-llei 1/2012 que retalla els salaris dels treballadors i treballadores del sector públic i la defensa dels serveis públics.
Aquesta manifestació comarcal forma part de les mobilitzacions que els sindicats i les plataformes comarcals han acordat per a fer front a la major agressió que estan patint els serveis públics i que ja ha comptat amb dues manifestacions el 21 i el 26 de gener a Alacant, València i Castelló que han aplegat més de 100.000 persones cadascuna.
Altres comarques estan convocant concentracions i manifestacions en el mateix sentit com, per exemple, les següents: Vinaròs (Baix Maestrat), dijous 2 de febrer a les 18’30h, manifestació des de la Pl. de l’Ajuntament; Llosa de Ranes (Costera), dilluns 6 de febrer a les 12:30h, concentració al mercat; Alzira (Ribrera), dimecres 8 de febrer a les 18h, concentració a la Plaça Major; Benifairó de les Valls (Camp de Morvedre), dijous 9 de febrer a les 17h, manifestació des de l’IES Vall de Segó (Ctra. Quartell); Sueca (Ribera), dijous 2 de febrer, a les 19.30h, cassolada a la plaça de l’ajuntament; Paiporta (Horta Sud), divendres 17 de febrer, manifestació; etc.
Recordem, a més, que demà continuen les concentracions pel matí de 5 minuts a la porta de tots els centres de treball de la funció pública (conselleries, hospitals, centres educatius, etc.) i que molts centres educatius continuen organitzant tancades per la vesprada-nit.