Drets laborals
Mobilitzacions

Milers de persones es manifesten per l’estabilització real del personal interí

Intersindical Valenciana ha participat en la multitudinària manifestació a Madrid, juntament amb 80 sindicats i plataformes i coordinadores de personal interí en frau de llei

08 / 05 / 2022 | Intersindical

El dia 7 de maig una multitudinària marxa ha recorregut els carrers de Madrid, des de la seu de la Comissió Europea fins la Plaça de la Cibeles. Ha estat impulsada per la plataforma MI #15F i s’hi ha sumat més de 80 organitzacions entre sindicats, coordinadores i plataformes de personal interí. L’objectiu de la mobilització ha estat denunciar que tant la llei com el decret Iceta no transposen correctament les directives i sentències europees sobre l’abús de temporalitat. El Sindicat va organitzar autobusos per desplaçar-se a la manifestació des d’Alacant, Castelló i València.

Contràriament al que s’ha transmès a l’opinió pública, és absolutament fals que el personal interí amb més de cinc anys es convertirà en funcionari de carrera de forma automàtica ja que els processos selectius continuen sent de lliure concurrència i no restringits: és a dir, qualsevol persona es pot presentar al procés d’estabilització. A més, els barems de mèrits limiten el còmput d’antiguitat i, per tant, el personal interí veu limitada la seua puntuació per aquest apartat. Els processos que estableix la llei Iceta continuen, per tant, sent incerts en quant a les persones que els superaran, per tant, no es pot afirmar en absolut que el personal interí amb més de cinc anys es convertirà en funcionari de carrera automàticament.

I d’on eixen els cinc anys? La llei Iceta marca que les places ocupades per personal interí des d’abans de l’1 de gener de 2016 es poden oferir als processos d’estabilització fins 2024. Per tant, la normativa publicada parla en tot moment d’estabilitzar places i no d’estabilitzar persones, fent una interpretació errònia d’allò mandatat per Europa. Aquest procés d’estabilització s’oposa a totes les sentències europees que recullen que la sanció a l’abús ha de ser per al personal en aquesta situació, i no un procés d’accés lliure.

El Sindicat considera que cal continuar amb la mobilització del col·lectiu per tal de garantir els drets del personal interí de les administracions públiques. No som d’usar i tirar!

El comentari no està disponible a l'entrada d'aquest canal.