Mobilitzacions

Mobilitzacions contra les retallades i els pressupostos de l’estat

Milers de persones van participar ahir en les concentracions que es van celebrar a Alacant, Castelló i València.

08 / 10 / 2012 | Intersindical

Una convocatòria que va coincidir amb la Jornada Mundial pel Treball Digne i que va fer patent el seu rebuig als Pressupostos Generals de l’Estat per 2013 i a les polítiques socials i laborals del govern de Rajoy. A més, es va exigir la convocatòria d’un referèndum perquè la ciutadania puga pronunciar-se davant les retallades pressupostàries que portaran més recessió i més atur i la pròxima convocatòria d’una Vaga General si el govern espanyol no atén les reivindicacions del moviment sindical i de la societat.

Les concentracions responien a la convocatòria feta per la Cimera Social per commemorar aquesta data que enguany tenia com a lema: “Joventut sense feina, societat sense futur”. La convocatòria volia posar l’accent en la situació laboral de la gent jove. Una situació prou dolenta en molts països del món amb uns 75 milions de joves de tot el món sense feina i molts altres en l’economia submergida i informal. El País Valencià no és una excepció, en aquest panorama tan dolent, on el 57% de la gent jove es troba aturada.