A casa nostra

Molta història per lluitar

Article de Beatriu Cardona, Coordinadora Intersindical Dones

19 / 11 / 2021 | Intersindical

El divendres 19, Intersindical Valenciana comencem el nostre VIé Congrés, amb el lema “La nostra veu, la nostra força”. Fa pocs mesos, hem complert 20 anys, un temps curt però intens durant el qual hem treballat de valent i amb valentia per consolidar el nostre projecte sindical únic: valencià, de classe, assembleari, feminista, ecologista, transformador, divers i reivindicatiu. En aquestes dos dècades, la IV ha passat de ser identificada exclusivament amb ensenyament, administració, sanitat, radiotelevisió i transport públics, a representar a treballadores i treballadors de l’empresa privada en sectors tan importants com l’automoció, la indústria alimentària i química, la música o les grans superfícies. I a guanyar la primera sentència al País Valencià contra els abusos de les corporacions multinacionals de l’entrega a domicili.

Passet a passet, pels nostres propis mitjans i mèrits, hem demostrat que el nostre model sindical és una eina útil per les nostres persones afiliades i pel conjunt de la classe treballadora, que és la veritable protagonista en les negociacions i en el disseny de la política sindical. Aquesta és la clau de volta del sindicalisme: que totes som el sindicat, que la nostra veu és escoltada i que la nostra força és la de totes. Açò explica que, contràriament al que passa en altres organitzacions, la Intersindical Valenciana no ha parat de sumar persones al projecte i augmentar l’afiliació.

A més, a nostra vocació transversal i de construcció de país ha fet que siguem un referent en els moviments socials i en la lluita feminista: sempre de la mà de les entitats i col·lectius, treballant pels consensos, cuidant les formes en la presa de decisions, establint aliances fermes. Sense acaparar o mediatitzar. Molta gent ens repeteix això de “sempre hi esteu”, i és que es fa difícil no trobar una persona de la Intersindical Valenciana allà on s’estiga clamant contra les injustícies: la militància per un món just i igualitari és la nostra raó de ser.

Els nostres arrels van molt més enllà dels vint anys de l’inici de la Intersindical i es remunten a assemblees de mestres al Baix Segura durant el final de la dictadura feixista. Aquell esperit renovador i radicalment democràtic va parir el projecte més engrescador per la classe treballadora del País Valencià, un projecte que creix i es consolida. Som ben conscients que els drets es guanyen cada dia, amb esforç i empenta. Que cal caminar cap endavant. Que la història sindical s’escriu cada dia i que l’hem d’escriure nosaltres. Que la Intersindical Valenciana és el gran sindicat del País Valencià.