Retallades

Pel dret a la salut de totes les persones

El sindicat se suma a la declaració de la Mesa d’Entitats de Solidaritat amb els Immigrants, Fòrum Alternatiu de la Immigració i Campanya pel Tancament dels Centres d’Internament d’Estrangers.

30 / 04 / 2012 | Intersindical

L’eliminació de l’assistència sanitària a persones migrants en situació irregular constitueix una acció de racisme institucional. Des de la Mesa d’Entitats de Solidaritat amb els Immigrants, el Fòrum Alternatiu de la Immigració i la Campanya pel Tancament dels Centres d’Internament d’Estrangers
(CIE) rebutgem el decret del govern que elimina el dret a la sanitat de les persones immigrants en situació irregular. Aquest decret destrueix el principi de sanitat universal que constitueix un dels pilars fonamentals de la convivència al nostre país. L’atac al dret fonamental a l’atenció sanitària no es dirigeix només a les persones estrangeres sinó també als joves de més de 26 anys que no hagen cotitzat mai.

Les dades sobre ús de l'atenció sanitària estan per davall de la mitjana dels ciutadans espanyols

Per a les persones immigrants que a causa de l’atur no poden accedir a un permís de treball suposa un atemptat contra el seu dret a la vida. Si es posa en marxa el decret, els metges i professionals sanitaris es veuran confrontats a haver d’abandonar persones que poden morir per falta d’atenció, simplement perquè hi ha un segell més o menys en un paper o un passaport.

Volem denunciar també els arguments falsos en què es recolza el govern per justificar el decret. Les dades sobre ús de l’atenció sanitària demostren que l’ús de les persones immigrants d’aquests estan per davall de la mitjana dels ciutadans espanyols. Així mateix l’anomenat “turisme sanitari” no té cap relació amb les persones immigrants que es troben en situació irregular sinó per la mala gestió de govern en el cobrament a la resta de governs europeus per les intervencions realitzades als seus
nacionals al nostre país.

També, com han expressat diversos col·lectius sanitaris, el decret va en contra els propòsits generals de la salut pública que es dirigeix prioritàriament a la medicina preventiva. El decret provocarà el col·lapse de les urgències, que afectarà l’atenció sanitària de totes i tots.

Com a xarxa d’organitzacions valencianes, a més de rebutjar el decret del Ministeri de Sanitat, demanem a les corts valencianes i al govern de la Generalitat responsable de la sanitat a la nostra comunitat que mantinga la solidaritat i universalitat de la sanitat, deixant sense aplicació el decret.

La no-discriminació i la igualtat de drets de totes les persones són principis de nostra constitució que el decret vulnera de manera que demanem a les forces polítiques que denuncien la inconstitucionalitat d’aquest.

El decret agreuja encara més l’abandonament a què, tant el govern central com l’autonòmic, estan sotmetent el col·lectiu de persones migrants: amb impagaments a les entitats que els donen suport, eliminació dels fons per integració dels pressupostos i la retirada de qualsevol política de suport a la diversitat cultural.

Aquesta nova retallada no estalviarà cap despesa sinó que dissortadament és una mesura de racisme institucional d’un govern que ha oblidat que els drets humans no són opcionals ni depenen del lloc d’origen de cada persona. Per això, demanem a tots els ciutadans i ciutadanes de qualsevol país que se sumen a les mobilitzacions per aturar un atac als drets socials que ens afecta a tots i totes.