Mesa general de la Funció Pública

Intersindical inicia un procés de consulta sobre la signatura de l’Acord de legislatura

03 / 06 / 2016 | Intersindical

Intersindical Valenciana ha estat negociant en els darrers mesos un Acord de legislatura de la Mesa General de Negociació del Personal Funcionari, Estatutari i Laboral de la Generalitat Valenciana. Aquesta negociació ha estat una reivindicació històrica del sindicat, que considera necessari i convenient donar una resposta global a les situació dels serveis públics i a les reivindicacions de les empleades i empleats públics dels sectors de l’Ensenyament, la Sanitat, la Justícia i l’Administració del Consell que estan representats en la Mesa General de Negociació I.

El Consell Confederal de la Intersindical Valenciana, màxim òrgan entre congressos, va marcar quines havien de ser les línies de treball en aquesta negociació. Durant tot aquest període hem treballat per incorporar al document les nostres propostes i per activar una veritable negociació col·lectiva per passar pàgina als temps foscos de les retallades, a la pèrdua de drets i a les imposicions de l’anterior govern valencià.

El procés de negociació ha estat caracteritzat −no podia ser d’una altra manera− per la transparència i la informació puntual a través de les nostres publicacions i assemblees internes i obertes. Després de tot el treball fet, ara tenim damunt de la taula un document final que ha de ser signat, o no, per la Intersindical Valenciana. Per això, el sindicat ha convocat assemblees obertes per analitzar-lo, valorar-lo i decidir entre totes i tots si el Sindicat l’ha de subscriure o no.

La valoració que ha fet el Secretariat Confederal de la Intersindical Valenciana el passat 31 de maig ha estat positiva i favorable a la signatura. Ara, però, toca al conjunt de l’organització pronunciar-s’hi en les reunions convocades. El Secretariat està convençut que l’Acord de legislatura és un bon punt de partida per encarar les futures negociacions i poder impulsar els serveis públics, així com millorar i dignificar les condicions laborals del personal de la Generalitat Valenciana. És clar que en un procés de negociació totes les parts han de cedir per poder arribar a acords, però també és cert que el document permet iniciar un nou camí en la negociació col·lectiva en la Mesa General de Negociació.

La negociació ha estat complexa per la diversitat dels assumptes tractats, per la dispersió de competències en matèria laboral i retributiva entre les diferents administracions –estatal i autonòmica−, per la incidència dels assumptes negociats amb col·lectius a qui algunes decisions poden afectar i no estan representats en la MGNI, per l’especificitat i diversitat dels quatre sectors i de les diferents situacions administratives que componen la plantilla de la Generalitat (fet que dificulta aplicar les mateixes mesures per resoldre problemes similars), per la situació d’infrafinançament de la Generalitat Valenciana o pel diferent mapa sindical en cadascun dels sectors públics.

És per això que al document podem trobar des de mesures molt detallades, a d’altres de més genèriques, com també n’hi ha de condicionades a canvis normatius o transferències pressupostàries del govern espanyol. També es cert que n’hi ha assumptes que no apareixen al text final; i no ho estan en no haver arribat a un acord o per no ser aquest l’àmbit de negociació o per haver-se de desenvolupar i concretar en alguns dels apartats que hi figuren.

En definitiva, estem davant d’un document que contempla tot un paquet de propostes que han de ser negociades durant els propers anys, fonamentalment 2016 i 2017, en els òrgans de negociació legalment establerts, que han de suposar un canvi real en la valoració i dignificació de la tasca de milers d’empleades i empleats públics i en la prestació dels serveis que es fa a les valencianes i valencians.

Les assemblees seran el proper dimarts 7 de juny, a les 18 hores, a les nostres seus de:

Alacant. Glorieta Poeta Vte. Mogica, 5 – 12
Castelló. Marqués de Valverde, 8.
València. Juan de Mena, 18-baixos.

Antoni Pi Sanchis
07 / 06 / 2016 - 14:11

em sembla molt be, la convocatòria d’aquestes assemblees. a veure si es pot entre tots treure quelcom de trellat

Sefa
08 / 06 / 2016 - 15:22

Hola buenas tardes,
Trabajo en Chelva y no puedo asistir a las asambleas pero intento leer
lo que me enviais. No he leido todo el documento pero sí hay algo que
me interesa especialmente:  LA JUBILACIÓN PARCIAL.
¿Los compañeros laborales ya pueden optar por ella? o la restricción es
para tod@s?
Os agradeceré que en la reunión de mañana trasladeis a los sindicatos
con representación en la Administración Central que negocien en Madrid
éste tema. Yo he cotizado a la SS 40años y tengo 58a, me gustaría
poder ejercer lo que considero un derecho como trabajadora cuando
cumpla 60 años.
Si los profesores pueden jubilarse a los 60a con una cotización de 35 años ¿por qué nosotros no? ¿Piensa alguien que no quema estar atendiendo a los clientes/administrados durante 42a que habré cotizado cuando tenga 60?

Saludos y gracias,  Sefa