Solidaritat

Solidaritat i resistència

Comunicat del sindicat francés Union Syndicale SOLIDAIRES pels atemptats de París

14 / 11 / 2015 | Intersindical

Adjuntem el comunicat de les companyes i companys del sindicat SOLIDAIRES sobre els atemptats de París. El nostre sindicat manté una relació estreta amb aquest sindicat francés. El proper dia 3 de desembre una companya de SOLIDAIRES visitarà València per participar en una taula redona.

La Unió Sindical Solidaires expressa la seua profunda tristesa i solidaritat amb totes les víctimes dels atemptats que han agitat París i Sant Denís la nit d’ahir, i a les seues famílies, companyes i companys i amics i amigues.

Reconeixem el coratge de tot el funcionariat, agents públics i membres de la protecció civil que han intervingut i han portat l’auxili.

El moviment sindical es un instrument de la democràcia i de la lluita col·lectiva per una societat d’igualtat, de justícia social i de pau. El nostre combat contra tots els feixismes i per la transformació social pren encara més sentit després del horror d’aquest atac.

La Unió Sindical Solidaires participarà en totes les manifestacions de solidaritat amb les víctimes. A més, estarem atents a l’evolució de la situació i hi farem front, amb tot el conjunt dels moviments socials, per tal de resistir al parany del terror, però també romandrem alerta a qualsevol restricció de les llibertats públiques en un context nacional i internacional que no ha fet més que agreujar-se des dels atemptats de gener.

Rebutgem tota estigmatització d’una part de la població pel seu origen o la seua religió, així com qualsevol intolerància religiosa, i seguirem combatent les polítiques d’aquest tipus dins les empreses, els serveis i la societat de manera general.

Ara cal engegar solucions de pau i de justícia social.

París, le 14 novembre 2015