A casa nostra

STAS celebra el III Congrés a Calp

10 / 05 / 2016 | Intersindical

Els dies 6, 7 i 8 de maig s’ha celebrat el III Congrés del Sindicat de Treballadores i Treballadors de les Administracions i els Serveis Públics (STAS) a la ciutat de Calp.

Delegades i delegats aplegats de diferents sectors i territoris del país han treballat de valent durant tres intenses jornades per a vertebrar les línies d’acció sindical de l’organització, que ens han de servir per a revertir els efectes de les retallades dels últims anys i per a impulsar el creixement dels serveis públics.
Però, a més, aquests dies també ens han oferit joioses retrobades, agermanaments novells i l’enyor immens d’estimadíssimes companyes i companys. A l’atzar hem d’agrair el fet d’haver-nos portat a la Marina Alta per al primer congrés en què no podríem gaudir de la presència física i el verb ingovernable del nostre company, amic i mestre, Pep Tur. Tot just per això, per trobar-nos a casa seua, ha estat present a tots els parlaments, des de la inauguració fins a la cloenda, i potser per haver-nos reunit en aquesta terra que ens va regalar un fill irrepetible, al camí que ara encetem i als fruits que collirem hi veurem sempre la mà del vell amic.
D’aquest congrés, cal assenyalar la profunda renovació del Secretariat Nacional, amb la qual va consolidant-se un canvi generacional imprescindible. A més, amb una composició paritària, apostem per un repartiment de responsabilitats compromés en les polítiques d’igualtat i allunyat de certs estereotips del sindicalisme.
D’altra banda, convé destacar la posada en marxa de la Caixa de Resistència i Solidaritat de STAS-Iv, amb la qual hem aconseguit donar-li forma a una aspiració històrica de l’organització. Una fita històrica, tret d’identitat fonamental del sindicalisme de classe, i una declaració contundent del compromís indestructible d’aquesta organització en la defensa de les treballadores i treballadors.
Així mateix, s’ha acordat iniciar el Programa Pep Tur i Vives, una acció formativa permanent per a persones delegades d’Intersindical. La formació de les persones permanents sindicals ha de ser un objectiu prioritari de l’organització per a garantir l’acció sindical que necessita i es mereix tant la nostra afiliació com el conjunt de les treballadores i treballadors. Però, a més, per coherència amb l’opció de sindicalisme de país que volem representar, considerem que cal implementar accions formatives específiques per a millorar el perfil lingüístic de les persones que posen veu al missatge del Sindicat en els centres de treball, si més no, pel fet que un dels trets d’identitat més vulnerable, més maltractat i més colonitzat és la nostra llengua.

Antoni Pi Sanchis
10 / 05 / 2016 - 19:56

El congres m’ha semblat molt interessant amb totes les esmenes aprovades i fins i tot la creacio de la caíxa de resistència i solidaritat com una ajuda de la gent que fa una vaga de llarga durada. Anim a tots i totes les participants al congres amb un manifiest unitàri en contra la violència masclista.  Visca l’acció sindical i el país valencià