Llengua

Intersindical considera imprescindible la competència lingüística en la Llei de la Funció Pública

30 / 10 / 2016 | Intersindical

El Secretariat Confederal de la Intersindical Valenciana ha acordat demanar al Consell de la Generalitat Valenciana la incorporació de la competència lingüística per a l’accés a les Administracions Públiques en la nova Llei de la Funció Pública Valenciana. El govern valencià està elaborant una nova Llei que estarà redactada, segons fons del propi govern, abans del 31 de desembre de 2016, en l’articulat de la qual resulta imprescindible i necessari que s’incloga la competència lingüística.

La nova Llei de la Funció Pública Valenciana, que ha de dissenyar un model d’Administració Pública valenciana que supere l’actual i que servesca per millorar els serveis públics, l’atenció a la ciutadania i les condicions de treball del seu personal, ha de donar un pas endavant decidit per fer realitat una reivindicació històrica de la societat valenciana i del personal que hi treballa com és la capacitació lingüística. Una aspiració del poble valencià que va frustrar l’anterior govern de la Generalitat en 2010 en negar-se a incorporar-la en la Llei 10/2010, d’Ordenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana. Per això, des del Sindicat es treballarà per fer-la possible, per la qual cosa es consideren necessaris la negociació, el consens i el diàleg amb altres sindicats, entitats cíviques, partits polítics i el Consell que servisquen per fer una realitat la competència lingüística.

Intersindical Valenciana considera que el nou context polític i social, favorable per impulsar l’ús del valencià i la igualtat lingüística en tots els àmbits socials, es concrete en la inclusió en l’articulat de la nova Llei de la Funció Pública de la necessària competència lingüística per a l’accés i la provisió. Aquesta ha de ser una de les mesures per impulsar una nova política lingüística que servesca per avançar en el procés de normalització lingüística al País Valencià. Una mesura que ha de ser complementada per altres, com ara la promulgació d’una Llei d’Igualtat Lingüística; el decret d’Usos Lingüístics que ja s’ha fet públic i que el sindicat valora positivament; un augment dels pressupostos per la promoció del valencià; la recuperació de RTVV i la recepció de TV3, Cat Ràdio i IB3 per avançar en un sistema comunicatiu compartit amb la resta de territoris que parlem la mateixa llengua i l’acceptació de les propostes de les associacions sindicals i cíviques per millorar el decret de plurilingüisme.