Exposicions

Paraules de Mercedes Llanos en la inauguració de Les flors de ma vida

Un reconeixement a totes les persones aficionades que treballen en silenci per millorar la societat

Un moment de la presentació. Foto d'Helena Malonda
Un moment de la presentació. Foto d'Helena Malonda
15 / 02 / 2016 | Dolors Jimeno

Ramón Albert em va ensenyar a estimar el gest de sosternir un pinzell

Mercedes és llicenciada en Geografia i Història per la Universitat de València, en l’especialitat d’Història de l’Art. És autora del blog Margen de huída i col·labradora d’altres publicacions en línia; autora de diversos textos editats en diferents publicacions valencianes i extremenys i membre de la tertúlia literària Forn de sant Roc entre altres activitats artístiques i literàries.

A continuació reproduirem la seua intervenció el dia 10 de febrer. Tots els parlaments van estar acompanyats per una música de fons, suau, interpretada en directe a la guitarra espanyola pel seu compositor,  Ricardo Giordano, que la va estrenar expressament per a la inauguració. La peça es diu Las flores de tu vida.

Saludos y gracias a todos por venir.

Aunque hace muchos años que pinto,  esta es mi primera exposición y quiero dar las gracias a Intersindical por esta oportunidad y por servir de medio para un fin que siempre me pareció inalcanzable.  Para quien no lo sepa, he de decir brevemente que Intersindical, al margen de las actividades inherentes a su condición, presta un servicio impagable como plataforma de expresión para artistas y creadores que, como yo, no tenemos los medios ni la oportunidad de exhibir nuestro trabajo. Vuestra presencia, además de la expresión de vuestra amistad, supone el gesto simbólico de reconocimiento a todo un colectivo de personas anónimas que trabajan en sus casas pintando, escribiendo, diseñando… Actores aficionados, compositores desconocidos, amas de casa que escriben, pintan o toman clase de baile tradicional sacando tiempo de donde no lo hay… Una Quinta Columna cuya labor silenciosa y discreta apenas trasciende pero que es fuerza motriz de una sociedad viva y siempre dispuesta a demostrar que la verdadera grandeza no está en los blasones sino en la dignidad del trabajo y la constancia. Todo lo cual me lleva a la conclusión de que el mundo no lo mueven los potentes brazos de los héroes sino el esfuerzo pequeño, callado y continuo de cada trabajador honrado. Reivindico desde aquí la figura del aficionado. Gracias a Dolors por su entrega a esta causa; a amigos entrañables que me han cedido temporalmente sus cuadros; a personas e instituciones de Valencia y Paiporta por darme toda clase de facilidades; a mi presentadora Araceli Gonzalo por sus palabras y experiencia; a Vicente Ribelles Zorita por su trabajo de diseño gráfico. A Ramón Albert, artista de Paiporta tristemente fallecido que fue mi maestro y me enseñó lo poco que sé, pero sobre todo me enseñó a amar el gesto de sostener un pincel. A mi familia: mis hijos, mi hermano por su apoyo incondicional. Y a mi amado Ricardo por su fe, su implicación y esta música que estamos escuchando y que ha compuesto expresamente para la ocasión, que es lo mismo que decir para mí.

A la memoria de mis padres…
A todos, en fin, tantas caras conocidas, gracias por estar aquí conmigo viviendo este momento inolvidable. Gracias.

Valencia, 10 febrero, 2016




Deixa un comentari






  • Aquesta és l'opinió personal de les i dels internautes, no d’Intersindical Valenciana.
  • No està permés fer comentaris o manifestacions que atempten contra el dret a la llibertat d'expressió legalment establit ni que siguen contraris a l'honor, intimitat o dignitat de les persones o organismes.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incompleixen el punt anterior o que tracten qüestions alienes a la temàtica dels articles.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
  • No és acceptable la publicitat i serà tractada com a "spam" o correu no desitjat.
  • Està prohibit l'ús de noms o identitats falses. Cas que es detecte aquesta situatió, el comentari serà esborrat. Així mateix, està prohibit incloure en els missatges o comentaris dades de caràcter personal o qualsevol altra informació que revele la identitat de les persones físiques o jurídiques, especialment relatives a menors d'edat.