Drets
Salut

Nou femicidi a Santander

24 / 05 / 2013 | Intersindical

Ja són quatre les dones assassinades en 48 hores pels delinqüents masclistes. L’última aquesta nit a Santander!

25 #donesassassinades2013 #EEspanyol per #terrorismemasclista #ensfalten25

Masclisme mata de nou, altra vegada ens quedem sense paraules davant la barbàrie. Un nou comunicat de repulsa, una altra vegada hem de cridar en els carrers, en les xarxes, en qualsevol dels nostres discursos, que el masclisme segueix matant mentre el govern sembla ignorar-lo. Mentre la societat roman impasible davant els assassinats de dones.
Què hem de dir? Falten paraules, falten comunicats de repulsa… però les paraules -necessàries- no són ni seran suficients per a parar aquesta xacra, aquesta vergonya.
Hui, altra nova víctima a Santander. Quantes més? Açó és tot el que podem esperar del govern? Només aquest comunicat?:

“El presidente del Congreso de los Diputados, Jesús Posada, ha leido hoy, al término de la sesión plenaria, la siguiente declaración institucional de condena a la violencia de género.
Hay mujeres que siguen muriendo por violencia de género. Otras siguen sufriendo en su vida, y en la de sus hijos e hijas agresiones físicas y psicológicas y viven demasiadas en veces en silencio un infierno del que es muy difícil escapar.
Desde el Congreso de los Diputados no olvidamos esta tragedia y denunciamos esta situación para que no quede en el olvido.
Después del asesinato de tres mujeres en 48 horas, por ellas y por todas las víctimas anteriores, reafirmamos nuestro compromiso con el derecho de las mujeres a vivir sin violencia y manifestamos nuestra solidaridad y apoyo con sus familias”.

Sense formació, sense recursos, sense assistència… sense un veritable compromís polític i social, mai podrem acabar amb ella.
Hui i sempre, exigirem que aquest siga el primer tema en l’rodre de prioritats dels governs. Que la societat s’implique i denuncie, que dones i homes es pronuncien en contra d’aquest terrorisme masclista.
Perquè mentre no acabem amb la violència contra les dones tota la resta d’assumptes no tenen ni tindran sentit.

Som ciutadanes? Llàstima que ja no l’hi podem preguntar a les 25 dones assassinades per criminals masclistes.