Ciència

Joan Ramon Sanchis ens parla del seu llibre

La desfeta del sistema financer valencià

Mentre preparàvem la presentació. Foto d'Helena Malonda.
26 / 10 / 2016 | Dolors Jimeno

Ara és el moment de prendre mesures des del Govern Valencià. Demà serà massa tard.

Ahir la nostra seu de València va acollir la presentació de La desfeta del sistema financer valencià, de Joan Ramon Sanchis, editat per Vincle. El professor Sanchis va comptar entre el públic amb amistas d’Intersindical Cultura,  gent que va asistir atreta per l’interés del llibre i Manuel Gil, el seu editor. La presentació va córrer a càrrec de Vicent Maurí.
El mateix autor ens diu de la seua obra:

Per què i com han desaparegut quasi totes les caixes d’estalvis i una part important de les caixes rurals i cooperatives de crèdit valencianes?, Qui han segut els responsables d’aquesta desfeta?, Quina relació ha tingut la corrupció dels polítics del PP i de determinats empresaris de la construcció en la desaparició de Bancaja, la CAM i el Banc de València?, Seria possible recuperar part del que s’ha perdut?, Quines mesures caldria prendre per a mantenir la xarxa de bancs de proximitat valencians que encara tenim, especialment, Caixa Ontinyent, Caixa Popular i les caixes rurals i seccions de crèdit de les cooperatives agràries?
Tots aquests interrogants i altres més tenen resposta al llibre d’una manera rigorosa però a la vegada senzilla i fàcil d’entendre per qualsevol persona. En ell s’explica el full de ruta seguit per a desmantellar les entitats bancàries valencianes, beneficiant així als grans bancs privats. Per a recuperar l’economia valenciana i generar activitat econòmica i ocupació és necessari mantenir un sistema bancari valencià propi i arrelat al territori i no cal bancs de gran dimensió dedicats a la especulació. Ara és el moment de prendre mesures des del Govern Valencià si realment s’està a favor d’una banca de proximitat valenciana; demà serà massa tard.

Ací teniu la informació amb què es va obrir l’acte:

Vincle editorial, amb aquesta obra,  inaugura la seua nova col•lecció «Panorama», que abordarà temes d’actualitat tant en l’àmbit de l’economia com de la sociologia i la política. Així que doble enhorabona al nostre autor per encetar una col·lecció i per la magnífica portada del llibre. La tercera edició del llibre està en impremta.

Joan Ramon Sanchis Palacio, és afiliat nostre, catedràtic de la la UV, director, fins el proppassat mes de maig, de IUDESCOOP, Institut Universitari d’Investigació en Economia Social, Cooperativisme i Emprenedoria, director del Màster Universitari en Economia Social de la Universitat de València, Consultor estratègic especialitzat en Administració i Direcció d’Empreses Cooperatives i d’Economia Social. És autor, entre altres, d’Emprendimiento, economia social y empleo, La banca que necesitamos,  i ¿Es possible un mundo sin bancos?
Amb Vanessa Campos i Climent ha publicat, també amb Vincle,  El modelo Consum i Caixa Popular, un model de banca cooperativa, social i diferent.

Vicent Maurí és nascut al Cabanyal, mestre, activista social i polític des de molt jove, vinculat a partits polítics i moviments socials i sindicals. Membre de la Junta Directiva del Centre Escarré per les Minories Ètniques i Nacionals (CIEMEN). Membre de la FOLC, Federació d’Organitzacions per la Llengua Catalana. Impulsor de la xarxa Enllaçats per la Llengua
de la Xarxa Mundial pels Drets Col•lectius dels Pobles,  de les Marxes de la Dignitat. Actualment és portaveu de la Intersindical Valenciana.